پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایت الله تاکندی

حوزه / امام جمعه تاکستان گفت: عمر شریف آیت الله محمدی تاکندی در حوزه علمیه قزوین و در مسیر تحصیل، تدریس، اقامه نماز، وعظ، ارشاد و تبلیغ طی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح  امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محمدی تاکندی که در مسجد حجتی شهرستان تاکستان برگزار شد، گفت: در قرآن راجع به علمای ربانی بسیار صحبت شده و مورد تعریف و تمجید قرار گرفته اند، کسانی که هم ردیف با انبیا بوده و مسئولیت شناس و هدایت گر مردم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در روایتی ازحضرت  امام هادی(ع) نقل شده است: «اگر علما در دوره غیبت امام زمان(عج) نبودند مردم دچار شک و تردید می‌شدند»؛ قرن هاست که جامعه انسانی نه پیغمبری و نه امام معصومی به خود دیده است و اگر در این مدت دین و قرآن و هدایتی باقی مانده نتیجه مجاهدت‌های علمای ربانی بوده است.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه ضمن محکوم نمودن اقدام اخیر جنایت هولناک در مسجد قندوز افغانستان، بیان کرد: تلاش برای تفرقه میان مذاهب اسلامی به ویژه شیعه و سنی از مهمترین راهبردهای دشمن است. در این میان نقش علما و اندیشمندان برای مقابله با این نقشه ها و بیداری افکار عمومی نسبت به توطئه ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: بر این اعتقادیم دشمن آرام و ساکت ننشسته و تلاش می کند به هر وسیله بر امواج مردمی سوار شده و جریان را در مسیری که خود می خواهد هدایت کند، اما مردم با هوشیاری تمام با توطئه ها مقابله می کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انسجام مسلمانان و وحدتی که جهان جهان وجود دارد، خاری بر چشم مستکبران و تروریست‌های تکفیری است.

وی همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت الله محمدی تاکندی را گرامی داشت و بیان کرد: عمر شریف ایشان در حوزه علمیه قزوین و در مسیر تحصیل، تدریس، اقامه نماز، وعظ، ارشاد و تبلیغ طی شد.

بزرگداشت آیت الله محمدی تاکندی در تاکستان برگزار شد

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha