جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایت الله خاتمی

 حوزه / امام جمعه زنجان گفت: مرحوم تاکندی در دوران خفقان رژیم گذشته که کسی جرأت نمی کرد نام امام راحل را بر زبان جاری کند، با درک بالای خود در مسیر مبارزه با طاغوت قرار گرفت و با رژیم شاه به مخالفت برخاست و امام(ره) را یاری کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله تاکندی که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین و حوزه علمیه استان در محوطه گلزار شهدا برگزار شد، گفت:  یک عده علمشان جهت دار است و برای خدا یاد می گیرند، برای خدا یاد می دهند و برای خدا عمل می کنند. کسی که اینگونه باشد در ملکوت تکریم می شود.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: یک گروه دیگر به کمال نرسیده و تشنه یادگیری و آموختن هستند و کسب علم می کنند، اما امید به نجات در آخرت دارند. گروه سوم هم در ردیف حزب باد هستند که صبح یک حرف و عصر یک حرف می زنند و به هر نوایی ناله سر می دهند و هرجا پرچمی بلند شد زیر آن سینه می زنند و پشت سر هر فریادی راه می افتند و به حق و باطل بودن آن کاری ندارند.

نماینده ولی فقیه در زنجان تصریح کرد:  مرحوم آیت الله تاکندی از گروه اولی است که با ایمان الهی در مسیر حق گام برداشت و با زندگی اخلاق مدارانه در میان مردم محبوب و در اذهان ماندگار شد.

وی ادامه داد: مرگ فیزیکی برای همه هست و امید به دیدار در قیامت داریم، اما وقتی برخی ها می میرند با مرگشان همه چیز تمام می شود مانند ابرقدرتانی که آمدند و فریاد آنها گوش فلک را کر می کرد، اما امروز نامی از آنها شنیده نمی شود و از یادها رفته اند گویی که اصلا نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بیان کرد: بزرگانی چون ابوترابی، شهید بابایی، شهید رجایی، مرحوم باریک بین و آیت الله تاکندی که در یک حجره آرام گرفته اند، تجسم خلوص اتقلابی گری و وفاداری به امام بودند و همیشه ماندگارند.

امام جمعه زنجان بیان کرد: آیت الله تاکندی از انقلابیون قبل از انقلاب بود که به زبان مخاطب صحبت می کرد و توانمندی ایشان به گونه ای بود که با روستایی، شهری، عالم و دانشجو و کودک با زبانی صحبت می کرد که مخاطب جذب می شد.

وی اظهار کرد: حضور باشکوه مردم قزوین در مراسم تشییع این عالم بزرگوار نشان داد که در میان توده های مردم طرفدار داشت و آن مرحوم را دوست می داشتند و این عزت و سربلندی برای یک روحانی ارزشمند است.

امام جمعه زنجان گفت: مرحوم تاکندی در دوران خفقان رژیم گذشته که کسی جرأت نمی کرد نام امام راحل را بر زبان جاری کند، با درک بالای خود در مسیر مبارزه با طاغوت قرار گرفت و با رژیم شاه به مخالفت برخاست و امام(ره) را یاری کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha