پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله تاکندی

حوزه آیت الله محمدی تاکندی، عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و چهره ماندگار استان قزوین، به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علی شیخ‌محمدی، معروف به محمدی تاکندی، عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و چهره ماندگار استان قزوین،  ساعتی پیش به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

آیت الله محمدی تاکندی سال ۱۳۱۲ ش برابر با ۱۳۵۲ ق، در روستای تاکند از توابع تاکستان قزوی، چشم به جهان گشود. پدرش، شیخ علی‌اصغر از علمای آن دیار بود.

او در سال ۱۳۳۳ پس از اتمام دروس لمعتین در قزوین به حوزه علمیه قم رفت و برای تکمیل سطح در محضر حضرات آیات منتظری، اردبیلی، سبحانی، اعتمادی، سلطانی و مکارم شیرازی کسب فیض کرد.

وی در سال ۱۳۳۶ در محضر امام خمینی (ره) به تحصیل درس تفسیر پرداخت و در دروس فلسفه و خارج فقه از محضر علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی کسب فیض کرد.

آیت الله تاکندی در سال ۱۳۵۱ فعالیت‌های عمرانی در روستاهای استان را آغاز کرد.

تدریس دروس خارج فقه در حوزه علمیه قزوین و نمایندگی مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۷۷ از دیگر فرازهای زندگی مرحوم آیت الله تاکندی، روحانی مبارز استان قزوین است.

از این عالم جلیل القدر آثار مکتوب متعددی برجای مانده است که داستان‌های روح فزا، نامه روح فزا، خاطرات و حکایات روح فزا و عسل و مثل از جمله این آثار هستند.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این عالم ربانی، روز شنبه ساعت ۱۴ در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha