سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با محکوم کردن حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان، گفت: نظام استکباری با این‌گونه اقدامات در پی شعله‌ور کردن جنگ شیعه و سنی و کشاندن ایران اسلامی به گرداب افغانستان و جنگ بین دو کشور است؛ ازاین‌رو هم ملت ما و هم مردم افغانستان باید بیدار و هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با محکوم کردن حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد شیعیان ولایت قندوز در شمال افغانستان که در پی آن جمع زیادی از نمازگزاران جمعه به شهادت رسیده و زخمی شدند، اظهار کرد: اگرچه داعش مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته؛ اما عامل اصلی این جنایت مرگبار نظام استکباری است.

وی افزود: ملت‌های مسلمان بدانند دشمن ما بیدار بوده و همیشه در حال فتنه‌انگیزی و فتنه‌گری برای نابود کردن مسلمانان، از بین بردن اعتقادات مردم و ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن شیعه و سنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: نظام استکباری با این‌گونه اقدامات در پی شعله‌ور کردن جنگ شیعه و سنی و کشاندن ایران اسلامی به گرداب افغانستان و جنگ بین دو کشور است؛ ازاین‌رو هم ملت ما و هم مردم افغانستان باید بیدار و هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام حکیمانه خود تأکید کردند انتقام این جنایت باید توسط حکومت افغانستان گرفته شود و همان‌گونه که در ابتدا اعلام کردند ما امنیت همه مردم افغانستان را تأمین می‌کنیم اکنون باید به وعده خود عمل کنند.

بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی بازی در زمین دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته وحدت و اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: امام خمینی (ره) از اختلافی که در تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) بین شیعه و سنی وجود داشت، به نحو احسن استفاده و آن را تبدیل به فرصتی برای وحدت بین شیعه و سنی کرد.

وی افزود: همه مسلمانان باید در کنار هم برای مبارزه با دشمن مشترک متحد و منسجم باشند؛ زیرا ما مبانی مشترک فراوانی داریم و باید با تکیه بر این مشترکات، در برابر دشمن مشترک خود بایستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز که این‌همه گرفتاری و مشکلات از سوی دشمنان برای مسلمانان ایجاد شده و می‌شود، اصلاً معنا ندارد کسی اختلافات اندک موجود را بزرگ کند، درواقع هر کس بخواهد این اختلافات فقهی اندک را بزرگ کند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کند؛ بر این اساس باید همه بیدار و هوشیار بوده و وحدت را حفظ و تقویت کنیم تا فتنه دشمنان خنثی شده و از بین برود.

احزاب و گروه‌ها برای عبور از مشکلات موجود با یکدیگر همدل و همراه شوند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین بر اتحاد، همدلی و همکاری گروه‌های مختلف موجود در کشور نیز تأکید کرد و افزود: در شرایطی که مسائل مهمی از قبیل خشک‌سالی، کرونا، مشکلات اقتصادی و ... مردم و جامعه ما را آزار می‌دهد همه گروه‌های موجود در درون نظام باید دست‌به‌دست هم داده و بدون توهین و تخریب، به یکدیگر کمک کرده تا از وضعیت موجود به‌سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha