شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انفجار تکرار در افغانستان

حوزه/ روحانیون هندوستان تکرار حمله انتحاری به شیعیان افغانستان را به شدت محکوم کردند. 

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» روحانیون هند نسبت به تکرار انفجار در افغانستان واکنش شدید نشان داده و با ابراز تاسف آن را محکوم کردند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق بلاغی رئیس انجمن صاحب الزمان (عج) کارگیل هند در بیانیه ای گفت: حمله تروریستی تکان دهنده جمعه گذشته در قندوز افغانستان و زخم های آن هنوز تازه بود که بار دیگر در حمله انتحاری به مسجد شیعیان در ولایت قندهار بیش از ۶۰ نمازگزار شهید و چند تن دیگر به شدت زخمی شده اند.

وی از تمامی جهانیان خواستار ابراز نگرانی نسبت به این حادثه تلخ شد و گفت: تمامی اقوام جهان در برابر دولت طالبان نسبت به انفجار های مکرر در افغانستان واکنش نشان داده و از ناکامی آنان در امنیت اقلیت ها و از جلوگیری وحشیگری تروریستها ابراز نگرانی کنند و همچنین از دولت کشور مان می خواهم که علیه سلسله حملات انتحاری در افغانستان، به ویژه در کنفرانس مسکو در ۲۰ اکتبر که طالبان نیز در آن شرکت می‌کنند، اعتراض کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناظر مهدی محمدی رئیس جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل هند نیز تکرار انفجار در افغانستان را محکوم کرد و گفت: مایه ننگ است است که دولت طالبان در افغانستان در برابر حفاظت از مسلمانان درمانده است و تروریست ها در حمله به اقلیت های مذهبی، به ویژه شیعیان آزاد هستند. همچنین مایه تاسف است که عناصر دیکتاتوری جهانی داعش به آسانی شیعیان را مورد هدف خود قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: ما به نمایندگی از مردم هند به خانواده های شهدای این حملات تروریستی تسلیت گفته و بهبود سریع مجروحان را آرزو مندیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سبط محمد شبیر قمی، رئیس جمعیت پیروان ولایت جامو کشمیر هند نیز با ابراز خشم شدید از کشتار شیعیان در قندهار افغانستان، این حادثه تروریستی را غیر قابل تحمل دانست و گفت: بمباران مداوم و اقدامات تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت در شیعیان است، اما تروریست ها باید بدانند که این اقدامات ناجوانمردانه نمی تواند عشق شیعیان افغانستان نسبت به اهل‌بیت را کاهش دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: تروریست هایی که خون نماز گزاران بی گناه را می ریزند، هیچ ارتباطی با اسلام ندارند اما این آشکار است که خون یزیدی و فرعونی بودن در رگ های آنان جاری است.

وی در پایان تاکید کرد: سکوت سازمان ملل متحد در قبال کشتار شیعیان در افغانستان قابل تامل است، تروریست ها و ارباب آنان باید بدانند که افغانستان در آینده ای نزدیک به گورستان خود آنها تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha