جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه / معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با برطرف شدن موانع کرونایی، از این به بعد با حضور مردم شاهد برگزاری نماز جماعت، مراسم مذهبی و محافل قرآنی در امامزادگان خواهیم بود و خیرات آن هم به واقفان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قزوین گفت: اگر در ایام کرونا برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اعم از اجتماعات در امامزاده ها کمرنگ تر شد، اما در کنار امامزاده‌ها ایستگاه‌های سلامت برپا شد و پایگاه‌های مردمی برای کمک به مردم و نیازمندان تشکیل شد که یکی از ثمرات آن تهیه بسته‌های معیشتی برای محرومان و نیازمندان بود.

معاون سازمان فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: در طول تاریخ امامزاده‌ها و مساجد با حضور و تلاش مردم ساخته شده و توسعه یافتند که ارزش این اماکن متبرکه به همین حضور است و رونق و ادامه کار اماکن مذهبی هم به حضور مردم بستگی دارد.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: با برطرف شدن موانع کرونایی، از این به بعد با حضور مردم شاهد برگزاری نماز جماعت، مراسم مذهبی و محافل قرآنی در امامزادگان خواهیم بود و خیرات آن هم به واقفان خواهد رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح  کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار زیادی در استان قزوین در زمینه وقف انجام شده و به نوعی بسیاری از موقوفات احیا شده که بسیار مطلوب ارزیابی می شود و امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: باغ پنج هکتاری کشت بافت انگور در شهرستان بوئین زهرا جزو افتخارات استان و مجموعه وقف است که در آینده ای نزدیک به ثمر خواهد رسید و به زودی برای مردم منطقه منشاء خیر و برکت خواهد بود.

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: رسانه ها می توانند مردم و خیرین را تشویق و ترغیب به وقف کرده و آنان را از پاداش دنیوی و اخروی این سنت حسنه آگاه سازند؛ کسی که مبلّغ فرهنگ وقف باشد هرچند واقف نباشد، از ثواب وقف بهره خواهد برد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha