شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاه به شناسایی طلاب فعال در فضای مجازی  با محوریت تولید محتوای فاخر گفت: معاونین تهذیب مدارس، تشکل های فضای مجازی را در مدارس علمیه  تشکیل بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان، اظهار کرد: در طرح رشد و تعالی سندی که نگاشته شد، از لحاظ تئوریک سند خیلی خوبی است و این امر مورد تایید حوزه علمیه مشهد و قم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه همزمان با شروع این طرح رشد و تعالی، ایام کرونا و غیرحضوری شدن کلا سهای مدارس علمیه هم شکل گرفت، تصریح کرد: وارد اجرای سند رشد که شدیم، اصلاً قرار نبود به صورت کلاسی و امتحانی اجرا کنیم، ولی در ایام کرونا مجبور شدیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه  اصفهان عنوان کرد: با آموزشی شدن طرح رشد و تعالی طلاب، به شدت مخالف هستیم، چون با روح و فلسفه وجودی آن سازگار نیست، ما در این  طرح به دنبال این هستیم که ذهنیت و فکر طلبه تغییر پیدا کند.

وی بیان کرد: رویکرد طرح رشد و تعالی این است که مربی محور بوده و مربی ارزیابی را صورت دهد، نه اینکه امتحان محور باشد.

حجت الاسلام مومنی اذعان کرد: ما در طرح رشد اگر به سمت آموزشی رفتیم، شکست خوردیم و به اهداف اصلی خود نخواهیم رسید.

وی ابراز کرد: ما قرار نیست در طرح رشد آموزش بدیم، ما بیشتر به دنبال این هستیم که ارتباط حوزه مسائل فرهنگی و طلبه ها قطع نشود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه  اصفهان ابراز کرد: توقع ما از مسئولین فرهنگی مدارس این است که فعالین فضای مجازی مدارس را شناسایی کنند، بر معاونین فرهنگی فرض است که فعالیت طلاب مدارس علمیه در فضای مجازی را بررسی کنند.

وی در این باره توضیح داد: هدف نخست شناسایی طلاب فعال در فضای مجازی است، هدف دوم ارتقاء ظرفیت این نوع فعالیت ها در بین طلابی که شناخت و آگاهی خوبی نسبت به تولید محتوا دارند، است.

حجت الاسلام مومنی توصیه کرد: بر معاونین فرهنگی مدارس فرض است که تشکل فضای مجازی مدارس علمیه را تشکیل دهند، هرچند که این تشکل با سه نفر یا ۵ نفر در مدرسه علمیه راه اندزای شود.

وی تشریح کرد: هدف سوم ازتمرکز بر این نوع فعالیت، بهرمندی از ظرفیت طلاب انقلابی در امر هشتک گذاری و کامنت گذاری ها در عرصه فضای مجازی خاصه توئیتر و اینستاگرام است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه  اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: اگر معاونین فرهنگی مدارس، طلابی که توانایی تولید محتوا دارند را به ما معرفی کنید و طلبه‌ توانایی تولید محتوا بر اصول استاندارد در فضای مجازی داشته باشد، براساس نیازهایی که به او سفارش می دهیم، مبالغی هم حمایت مادی می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha