سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در آموزه های قرآنی و حکومت علوی و نبوی مناصب حکومتی وسیله ای برای راحتی و دنیا طلبی نیست به ویژه برای روحانیون، بلکه فرصت خدمتگزاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلیمن سید احمدرضا شاهرخی، در نشست مدیران روحانی شاغل در ادارات استان لرستان با اشاره به بیانات امام راحل اظهار داشت: امام راحل در صحیفه نور جلد۱۸ صفحه ۱۰۱ سال ۶۲ می فرمایند: ما تکلیف داریم  که قضاوت و سایر جهات  را حفظ کنیم تا زمانی که جمهوری اسلامی در مسیر خود قرار بگیرد آنگاه علما به پست های خودشان که از همه شریف تر است برمی گردند و من از ابتدا این مطلب را میگفتم که علما شأنشان  نیست که مسئولیت دولتی بپذیرند،خیال میکردم بدون آنها کار درست انجام می شود ولی پس از مدتی دیدم اگر در این وضع باقی بمانیم اصل اسلام در خطر می افتد و از آن معنای اول برگشتم.

وی افزود: امام راحل در جلد ۱۳ صحیفه نور می فرمایند: من از اول که در این مسئولیت بودم این کلمه را گفته ام که  شغل روحانیون یک شغل بالاتر از مسائل اجرایی است و چنانچه اسلام پیروز شود روحانیون به سراغ شغل خودشان می روند ولیکن وقتی ما آمدیم و وارد معرکه شدیم دیدیم اگر افرادی بخواهند بر امور کشور تسلط پیدا کنند این کشور به حلقوم آمریکا و شوروی می رود و چون دیدیم نمی توانیم در همه جا افرادی پیدا کنیم که صدر درصد برای رسیدن به  مقصد  اصلی حکومت اسلامی کار کند ما تن دادیم  به این که رئیس جمهور کشور از علما باشد.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: امام راحل مقصد و هدف را برای ما ترسیم کرده است؛ ما نیامده ایم که در مسائل اجرایی غرق بشویم، بلکه آمده ایم مقصد واقعی جمهوری اسلامی را دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و عقب ماندگی های گوناگون در استان لرستان  که در دستگاه های اجرایی طی سال های گذشته ایجاد شده، حداقل کار ما این است که ضعف ها و کم کاری ها را شناسایی کنیم و به گونه ای مدبرانه به دور از تعارض تدبیر کنیم که اهداف امام راحل را پیش ببریم.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آموزه های قرآنی و حکومت علوی و نبوی مناصب حکومتی وسیله ای برای راحتی و دنیا طلبی نیست به ویژه برای روحانیون، بلکه فرصت خدمتگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: در حکومت اسلامی، رئیس جمهور شدن، وزیر شدن و مدیر شدن برای این نیست که انسان چیزی به دست بیاورد و آینده خود و فرزندانش را تامین کند، بلکه زمینه خدمت به مردم و انقلاب است. البته در گام اول انقلاب برخی مسئولین از خدمتگزاری واقعی فاصله گرفتند که در گام دوم مدبرانه باید جبران شود.

امام جمعه خرم اباد با بیان اینکه مسئله عدالت در جامعه اسلامی بسیار مهم است، افزود: کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند نباید زندگی خودشان را با اشراف مقایسه کنند، بلکه با مردم معمولی و ضعفا مقایسه کنند و اصل برای آنها تأمین نیازهای مردم باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha