سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

حوزه/ طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده به عنوان مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای  ارومیه که در این مدرسه برگزار شد، با بیان این که  بالاترین توفیق الهی خدمتگذاری در مسیر معارف دینی در حوزه های علمیه است و باید قدر آن را بدانیم ، اظهار داشت: بر اساس روایات معصومین (ع) تربیت طلاب و عالم دین یکی از بالاترین و مقدس ترین کارها نزد خداوند متعال است و بی شک مدیریت و استادی در حوزه های علمیه کار بسیار ارزشمندی است که باید قدر این توفیق الهی را بدانید و در این مسیر همه تلاش خود را به کار بگیرید.

وی اضافه کرد: بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام خطاب به ابو بصیر، اگر معلمی به شاگرد خود کار خیری را آموزش دهد و بعد از آن، شاگرد آموزه های آموخته را به هر فردی منتقل کند معلم اولین، بعد از مرگ نیز از ثواب آن علم بهره مند خواهد شد .

امام جمعه ارومیه با بیان این که تربیت طلبه و گسترش آموزه های دینی بالاترین خیری است که یک انسان می تواند در دنیا انجام دهد، اضافه کرد: در مسیر خدمت به معارف دینی مراقب وسوسه های شیطان و حسادت  باشید و تلاش کنید با وحدت و دوستی مسیر خدمت را برای یکدیگر هموار کنید .

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: همه باید تلاش کنیم تا حوزه های علمیه هر چه بیشتر مسیر ارتقا را طی کند و اگر اتحاد و نیت مشترک نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تجلیل از زحمات حجت الاسلام حجت قاسمخانی در مدیریت مدرسه علمیه امام خامنه ای، گفت: مدارس علمیه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ارومیه هدف واحدی را دنبال می کنند و همراهی و همکاری این دو مدرسه در زمنیه های پژوهشی، علمی و تهذیبی می تواند در رشد و ترقی طلاب موثر باشد.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده به عنوان مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه منصوب و از زحمات حجت الاسلام حجت قاسمخانی مدیر سابق این مدرسه که به تازگی به عنوان امام جمعه خوی منصوب شده است، تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha