پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدی فرزین- استاد سطح عالی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مهدی فرزین سه خصوصیت متدین بودن، عالم بودن و انقلابی بودن را ویژگی های لازم برای هر طلبه دانست و گفت: فارغ التحصیل حوزه های علمیه می بایست از وجود اساتید عالِم و مهذب بهره مند گردد تا بتواند این سه خصوصیت را دارا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی فرزین مدیر مدرسه علمیه نمونه پیامبر اعظم (ص) قم،  صبح امروز در نشست با معاون امور مدارس حوزه علمیه قم گفت: طراحی و اجرای نظام جامع تعلیم و تربیت که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است از برنامه های محوری در مدرسه علمیه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می باشد.

وی افزود: در ۱۴ حوزه دانشی و مهارتی برای طلاب مدرسه پیامبر اعظم (ص) برنامه ریزی نموده ایم.

حجت الاسلام فرزین خاطرنشان کرد: در حوزه فقه و اصول ۵ استاد کارگروه علمی را تشکیل می دهند.

وی سه خصوصیت متدین بودن، عالم بودن و انقلابی بودن را ویژگی های لازم برای هر طلبه دانست و گفت: فارغ التحصیل حوزه های علمیه می بایست از وجود اساتید عالم و مهذب بهره مند گردد تا بتواند این سه خصوصیت را دارا باشد.

مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: در تعلیم طلاب قبل از تدریس مطالب درسی از آنان درخواست می شود پیش مطالعه داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد تربیتی مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) افزود: برگزاری کرسی های درس اخلاق به صورت منظم و هفتگی یکی از برنامه های دائمی این مدرسه است.

حجت الاسلام فرزین بیان داشت: ما به دنبال نخبه پروری هستیم؛ در مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) تقویت خلاقیت ذهنی و نوآوری طلاب مورد توجه است.

وی گفت: ارتقای قدرت تفکر و اندیشه ورزی و هویت دهی به طلاب از چشم اندازهای ما در این مدرسه علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: پژوهش های حین درس یکی از برنامه های علمی این مدرسه برای طلاب است.

وی با تأکید بر نیاز به آماده کردن ظرفیت ها برای اجرای برنامه های علمی و تربیتی مدرسه پیامبر اعظم (ص) عنوان داشت: طرح «مدرسه نمونه» می بایست در محافل تصمیم ساز ارائه شده و مورد حمایت واقع گردد.

حجت الاسلام فرزین گفت: از محورهای طرح مدرسه نمونه جذب مستمر در طول سال است که می تواند فرصت حضور در حوزه های علمیه را برای همه علاقه‌مندان در هر زمان که تصمیم به ورود به حوزه داشته باشند فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha