پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مرحوم محمدی آیت‌الله تاکندی عمری برای اسلام تلاش کرد و همواره در کنار مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدی‌تاکندی که در مسجد جامع قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله تاکندی عمری برای اسلام تلاش کرد و همواره در کنار مردم بود و قدردانی از این عالم کار بسیار ارزشمندی است.

 وی به تلاش‌های آیت الله محمدی‌تاکندی در یاری رساندن به مردم در عرصه‌های دینی، تصریح کرد: وقتی مردم از آیت‌الله تاکندی برای برنامه‌های دینی همراهی می‌خواستند، ایشان درخواست مردم را رد نمی‌کردند و این همراهی را داشتند و همین موضوع یکی از نشانه‌های مردمی بودن ایشان بود.

امام جمعه قزوین در ادامه شناخت امام زمان(عج) در هر عصر و دوره‌ای ضروری است، خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) درباره امامت و ولایت فرمودند فرزندم بعد از من امام و حجت است و هر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ دوران جاهلیت از دنیا رفته است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم، باید ببینیم حضرت چه انتظاری از ما دارند و اگر کارنامه زندگی ما را ببینند، آیا تایید می‌کنند؟ آرمان‌های امام زمان(عج) و ایده‌های حضرت را بشناسیم که یکی از جدی‌ترین آن، حمایت از مستضعفان عالم است.

 وی عنوان کرد: در منابع دینی تاکید شده آنهایی که جاهل هستند، نسبت به امام زمان(عج) در حیرت زندگی می‌کنند، چرا که به معرفت کامل دست نیافته‌اند. آنهایی که منکر و مخالف ظهور امام زمان(عج) و منجی عالم بشریت هستند، هلاک می‌شوند.

آیت الله تاکندی همواره در کنار مردم بود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha