جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار مشترک علما و روحانیون اهل تشیع و اهل سنت کردستان به مناسبت هفته وحدت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان اتحاد دنیای اسلام را هیچ وقت به نفع خود نمی دانند، گفت: زمانی که انفکاک بین مسلمانان وجود داشته باشد اینها بهتر می توانند منافع خودشان را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر به همراه جمعی از اساتید حوزوی و روحانیون به مناسبت آغاز هفته وحدت امروز با ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت وگو کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این دیدار ضمن تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و امام جعغرصادق (ع) در سخنانی اظهار  داشت: موضوع وحدت یکی از موضوعات استراتژیک برای جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در ادامه گفت: یکی از ضربه های که جهان اسلام متوجه آن شده و دشمنان آن از این فرصت استفاده کرده اند این بوده که آن وحدت به معنای واقعی در بین مسلمین  ایجاد نشده و دشمن از این خلا استفاده نموده است.

این استاد حوزه  تصریح کرد: بعضا عواملی دست به تفرقه می زنند چه در درون شیعیان و چه در درون اهل سنت همانند جریان های فکری که در هر دو جریان بافته هایشان و مبانی فکریشان که در حال تزریق و تولید است از دنیای غرب می گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان اتحاد دنیای اسلام را هیچ وقت به نفع خود نمی دانند، عنوان کرد: زمانی که انفکاک بین مسلمان وجود داشته باشند اینها بهتر می توانند منافع خودشان را پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: هفته وحدت که توسط امام خمینی (ره) نامگذاری شد، سرآغاز مبارکی است که می تواند دلها را بیشتر به هم نزدیک کند.

وی در پایان گفت: وقتی که ما دشمن مشترکی داریم که نه به بودن شیعه راضی است و نه سنی، لذا باید در کنار هم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha