پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که بین شیعه و اهل سنت بیش از 95 درصد اشتراکات وجود دارد،گفت: هر کس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر بدهد در مسیر شیطان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی عصر سه شنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و آغاز هفته وحدت که در مسجد شافعی ارومیه برگزار شد، با بیان این که آیات بسیاری در خصوص وحدت و مودت بین مسلمین در قرآن وجود دارد، اظهار داشت: از مسائلی که لزوم وحدت را در زمان کنونی بیشتر می کند دشمن مشترک امت رسول الله(ص) است و دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا تمام تلاش و توان خود را علیه دین به کار بسته اند و در تلاش برای از بین بردن مسلمانان هستند.

وی با اشاره به این که براساس آیات قرآن باید در مقابل دشمنان با تمام توان و نیرو و با اتحاد و اتفاق ایستاد، گفت: هر کس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر بدهد در مسیر شیطان است، لذا همه مردم باید وحدت و اتفاق داشته باشند و وظیفه علما به عنوان چشم های بینای جامعه تقویت وحدت، همدلی و برادری در جامعه مسلمین است.

امام جمعه ارومیه، پیامبر اکرم (ص) را بهترین نماد و الگوی وحدت مسلمین دانست و بیان داشت: همه مسلمین باید به رسول مکرم اسلام  (ص) تمسک جویند و بین اعتقادات شیعه و اهل سنت بیش از ۹۵ درصد وجوه مورد اتفاق فراوان است، لذا رها کردن این اشتراکات و چسبیدن به اختلافات جزئی عین بی خردی است. خداوند به پیامبر(ص) دستور می دهند با اهل کتاب بر اساس مشترکات به وحدت برسند و لذا این مسئله به طریق اولی لزوم همدلی بین شیعه و اهل سنت را نشان می دهد.

وی افزود: مفهوم وحدت دست کشیدن از اعتقادات مذهبی نیست و شیعه و سنی در عین التزام به مقدسات و اعتقادات خود باید اتفاق را در بین خود حفظ نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha