شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفر فلاحی

حوزه/ مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آغاز جشن‌های سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها از ۷ آبانماه گفت: مردم قم دو دهه فجر دارند که یکی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن و دیگری در ایام سالروز ورود حضرت به شهر مقدس قم است که برکات زیادی را برای این شهر به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صفر فلاحی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در روز قم اظهار کرد: با توجه به بهبود شرایط کرونایی امیدواریم مراسم سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم امسال حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم منشأ آثار و برکات فراوانی شده است، افزود: مهم است که ما در این ایام شخصیت و ابعاد وجودی حضرت معصومه سلام الله علیها را به عنوان یک الگو به ویژه برای بانوان معرفی کنیم و تأثیر حضور ایشان در قم و ایران اسلامی را تبیین کنیم.

مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ضرورت مراقبت از این روز برای اینکه به انحراف کشیده نشود، گفت: پیشنهاد ما این بود که این روز روز معنویت و زیارت نامگذاری شود و حالا که تصمیم بر این شده که روز قم نامگذاری شود باید یک پسوند به عنوان روز معنویت و یا روز ملی زیارت هم داشته باشد، زیرا اگر این اتفاق رخ دهد نام حضرت معصومه سلام الله علیها در این روز به حاشیه نخواهد رفت.

وی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای روز قم، ابراز کرد: بخش اول برنامه‌های حرم مطهر اطلاع رسانی و تبلیغات است که هم در روابط عمومی آستان مقدس و هم در رسانه‌های دیگر استان دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه برنامه‌های آستان مقدس بانوی کرامت از ۷ آبان مصادف با شب سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم شروع می شود، گفت: برنامه ورود نمادین کاروان حضرت معصومه سلام الله علیها در سالروز ورود از مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا حرم دنبال خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های آستان مقدس بانوی کرامت به مناسبت روز قم در قالب برگزاری مسابقات، تولید و انتشار کلیپ‌های معارفی و تبلیغی در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه و شب شعر و برگزاری برنامه‌های مختلف برای زائران غیرایرانی در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها است.

مشاوره تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برنامه شب شعر فاطمی امسال پررنگ‌تر برگزار می‌شود و مقبره پروین اعتصامی برای این امر اختصاص پیدا خواهد کرد، افزود: دو روز هم خوشنویسی و خطاطی درباره شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها در مقبره پروین اعتصامی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مؤلفانی که آثاری را در رابطه با حضور حضرت معصومه سلام الله علیها در قم پدید آوردند در این ایام معرفی خواهند شد و نمایشگاه حریم حرم هم در پارکینگ شرقی آستان مقدس فاطمی به صورت پر رنگ به کار خود ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به اینکه سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها ۷ آبان و ۲۳ آبان هم میلاد امام حسن عسکری علیه السلام است گفت: برنامه‌های سالروز ورود حضرت به قم تا شام میلاد امام عسکری علیه السلام حالت جشن خواهد داشت و از شام میلاد امام عسکری به بعد برنامه‌های رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به حضرت معصومه سلام الله علیها مدیون هستیم و باید به هر طریق ممکن ادای دین به این حضرت داشته باشیم، گفت: شایسته است که در این ایام به نام حضرت معصومه سلام الله علیها فعالیت‌های عام المنفعه داشته باشیم و به نام حضرت زندانی آزاد کنیم، زیرا در حقیقت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها دهه فجر اهل قم است و باید برنامه‌های ویژه برای این ایام داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha