جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پایان نامه

حوزه/ طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «مفهوم شناسی نوع پوشش های بانوان در عصر پیامبر(ص)» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد رضا هاشمی؛ طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «مفهوم شناسی نوع پوشش های بانوان در عصر پیامبر(ص)» با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی و داوری حجت الاسلام امینی دفاع کرد.

پدیدار در دفاع از پایان نامه خود اظهار کرد: مسأله حجاب از ابعاد گوناگونی قابل بررسی وتحقیق است، یکی از مسائلی که بررسی آن در مساله حجاب نقش دارد و از زیر شاخه های آن محسوب می شود، مفهوم شناسی لباس های بانوان در عصر پیامبر(ص) است و اینکه پس از اسلام چه تغییری در الگوی لباس و نحوه ی پوشش آن رخ داده است و این تغییر تا چه میزان ناشی از توصیه های دین مبین اسلام بوده است.

وی بیان کرد: برخی از افراد کوشیده اند با نوشتن مطالبی اثبات کنند که اولا پوشش در صدر اسلام امری عرفی بوده است و شارع چندان سفارشی در مورد تغییر و اصلاح آن نکرده است و اگر هم سفارشی از ناحیه ی وی بوده است.

طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: هدف پژوهش پیش رو، بررسی چگونگی لباس های مرتبط با حجاب بانوان در عصر پیامبر(ص) است، از آنجا که در روایات مربوط به حجاب بانوان از چند لباس خاص نام برده شده است بررسی خودرا منحصر به این موارد کردیمتا از پراکندگی پرهیز شده باشد و آنچه فقیه در بررسی روایات برای صدور فتوا در رابطه با حجاب بدان نیاز دارد، روشن شود.

وی در پایان گفت: روش ما در این تحقیق به صورت نقلی وتحلیلی بوده که استفاده از منابع مکتوب با  استفاده از نرم افزاراهای نورهمراه با تحلیل اطلاعات در حد نیاز بوده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha