پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با تقدیر از همراهی‌های نماینده ولی فقیه در استان همدان در عرصه حوزه‌های علمیه، گفت: در کنار تقدیر از همه خیرین و فعالان این عرصه، اما امروز باید در صدد ایجاد منابع پایدار برای حوزه علمیه باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عصر امروز در مراسم تقدیر از فعالان و خیرین حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه طلاب در طول تاریخ برای ماندگاری اسلام نه تنها ایستادگی کردند، که حتی از جان خود نیز عبور کردند، اظهار داشت:  امروز روحانیون انقلابی وظیفه دارند تا برای دفاع از دین الهی، همانند انبیا و اوصیا استقامت کنند و با تمام توان در میدان حضور داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ۱۵ سال تبعید را تحمل کرد اما عقب نشینی نکرد، گفت: اطرافیان امام(ره) و جامعه مدرسین آن زمان نیز ۲۰ سال منبر را به دستور رژیم طاغوت تعطیل کردند، اما از امام(ره) نگذشتند.  

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه بزرگانی چون آیت الله جنتی در اسدآباد، آیت الله مومن در تویسرکان و دیگر بزرگان در سراسر کشور در دوره طاغوت برای حفظ اسلام استقامت کردند، یادآور شد: امروز نیز خیرین باید برای حفظ دین خدا، حداکثر تلاش را داشته باشند تا این شجره طیبه محکم و استوار باقی بماند.  

وی با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی به حوزه‌های بسیار ناچیز است، اظهار داشت: به عنوان مثال می‌توان نسبت کمک‌های دولتی به دانشگاه بوعلی را با تمام حوزه‌های علمیه سراسر کشور مقایسه کرد تا متوجه این موضوع شویم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بنده به عنوان خادم حوزه‌های علمیه شهادت می‌دهم که وضع طلبه‌ها از وضع متوسط مردم همدان به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه این مشکل برای علمای پیشکسوت نیز صدق می‌کند، یادآور شد: خوب است که اهالی محلات مختلف به روحانیون سالخورده و پیشکسوت سر بزنند و جویای احوال آنها باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تقدیر از همراهی‌های نماینده ولی فقیه در استان همدان در عرصه حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: در کنار تقدیر از همه خیرین و فعالان این عرصه، اما امروز باید در صدد ایجاد منابع پایدار برای حوزه علمیه باشیم.  

وی با گرامیداشت یاد مرحوم صیادزاده از خیرین فعال در عرصه حوزه، گفت: مرحوم صیادزاده در دوران حیاط خود فعالیت‌ها و کمک‌های بسیاری برای حوزه انجام داد و پس از فوتشان نیز قسمت اندکی از مال خود را برای فرزندانشان و بخش اعظمی از آن را برای صرف در راه حوزه علمیه وصیت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha