جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اولین گردهمایی مبلغین طرح معراج سال 1401-1400

حوزه/ اولین گردهمایی مبلغین طرح معراج در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ در دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی اهواز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اولین گردهمایی مبلغین طرح معراج در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی حجت‌الاسلام یزدانپرست، مسئول طرح معراج حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: هدف از برگزاری این گردهمایی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین مسئولین و مبلغین طرح معراج، بازبینی اهداف، ایجاد انگیزه مضاعف، بیان دیدگاه‌های مبلغین به مسئولین طرح معراج و ارائه‌ی گزارشی از اقدامات طرح معراج در سال تحصیلی گذشته است.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، با اشاره به حکمت ۷۳ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین مبنی بر «مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه»، بیان داشت: چرا این‌قدر تأثیرات در کلام ما حداقلی است؟ چرا بزرگان دینی جامعه را متحول می‌کردند؟ علت آن این است که این بزرگان قبل از اینکه بر روی تربیت دیگران کار کنند خود را تربیت می‌کردند؛ ازاین‌رو یکی از ویژگی‌های مهم مبلغ دین خودسازی است.

وی با اشاره به این‌که محال است طلبه و روحانیون زی طلبی که برگرفته از رفتار اهل‌بیت(ع) را عملی کنند و پاسخ آن را در جامعه دریافت نکنند، گفت: طلاب در تبلیغ حتماً از آیات قرآن کریم، روایات و نهج‌البلاغه استفاده کنند.

در پایان این گردهمایی کارگاه مهارت افزایی مبلغین با موضوعات «دروغ» برای مبلغین مدارس ابتدایی، «طرح تا بی‌نهایت» در موضوعات مختلف اعتقادی و تربیتی، برای مبلغین متوسطه اول و «استکبارستیزی» برای  مبلغین متوسطه‌ی دوم توسط حجت‌الاسلام مشرف، معاون پژوهش طرح معراج برگزار شد.

انتهای پیام./




 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha