جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه خواهران مازندران، مراسم ولادت حضرت رسول(ص)

حوزه/حجت الاسلام احمدی گفت: امروز همه چیز به سمت مادی بودن و لاکچری بودن پیش می رود، خانه های لوکس، ماشین های گران قیمت، غذاهای پر هزینه و ... که همه اینها در اختیار این جسم است، یعنی در اختیار بخشی که ارزشی در آن نیست، چرا که فرق انسان ها به جسم آنها نیست، بلکه به درجه انسانیت است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگار حوزه از مازندران، حجت الاسلام احمدی، در جمع مدیر و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، با تبریک ایام ولادت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) و هفته وحدت، اظهار کرد: بعد از خلقت انسان برای فرشتگان ندا آمد، که سجده کنید، نه عملی ظاهری و سجده ای برای ظاهر و جسم، بلکه نهایت تواضع در برابر مقام انسان را به جا بیاورید.

وی ادامه داد: وقتی خداوند انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرد، به وزن، ظاهر،  صدا و زیبایی او نبود، زیرا برای همه اینها در این عالم نمونه‌های بهتری پیدا می شود، بلکه مقصود مقام و ارزش معنوی این انسان است.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: زمانی که خداوند نباتات را خلق کرد، روح نباتی به آنان دمید، وقتی حیوانات را خلق کرد، روح حیوانی به آنان دمید، ولی وقتی انسان را خلق کرد، از روح خودش به او دمید و فرمود«نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی»، با این جمله انسان دارای ارزش و مقام شد. البته امروز همه چیز به سمت مادی بودن و لاکچری بودن پیش می رود، خانه های لوکس، ماشین های گران قیمت، غذاهای پر هزینه و ... که همه اینها در اختیار این جسم است، یعنی در اختیار بخشی که ارزشی در آن نیست، چرا که فرق انسان ها به جسم آنها نیست، بلکه به درجه انسانیت است.

وی بیان کرد: وقتی خداوند حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) را خلق کرد، فرمود بسم الله الرحمن الرحیم، لا اله الا الله یعنی همه چیز به جز خداوند را به گوشه ای بیانداز تا از مقام عالی به متعالی برسی، این مقام می شود مقام ایمانی، انسان تا این حد می‌تواند بالا برود و به درگاه الهی، از ملائک هم مقرب تر باشد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha