دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان گفت: حضور گسترده بانوان در عرصه های مختل فرهنگی، سیاسی، علمی، پژوهشی و ورزشی از دستاوردهای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است.

 حجت الاسلام احمدرضا باوقار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان با اشاره به راهبردهای تحقق وحدت اسلامی و نقش بانوان در این عرصه، اظهار کرد: باید منابع مورد نیاز در بحث علمی، مطالعاتی و ضرورت هایی که در متن جامعه وجود دارد را برای تحقق وحدت شناخت و تشریح کرد و در عرصه های مختلف جامعه جاری کرد.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان به تبیین واژه ی «ام» پرداخت و افزود: واژه مادر و «ام» به معنای اساس، شاکله و ارائه مبنای اصیل برای هر مسئله ای است که بتواند همه چیز را با خودش حمل کند و در اصطلاح به معنای این است که مادر بار تربیتی و معنویت جامعه را به دوش دارد.

وی با استناد به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن مرد به معراج می رود، دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است»، اظهار کرد: تاکید جدی امام (رحمه الله) بر نقش تربیتی زنان بر کل جامعه است، زیرا مادر ام و اساس هرچیزی و اساس خانواده است.

 باوقار به نقش مهم مادر در خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده ای که در آن، مادر نقش خود را به درستی ایفا کند، به جهت اقتصادی، تربیتی و علمی دچار مشکل نخواهد شد و مرد را به معراج علم، اخلاق و کمال ببرد و در کنار خانواده های دیگر می تواند حرکت بزرگی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده های متعدد برای زنان تاسیس شده و بستر عظیمی برای تحصیل آنان فراهم شده است، در ادامه افزود: قبل از انقلاب تعداد کمی از زنان اساتید دانشگاه بودند، اما هم اکنون حدود ۲۰ درصد از اساتید دانشگاه، بانوان هستند که دو هزار نفر از این اساتید به جهت علمی از زنان پژوهشگر و برتر هستند.

 باوقار در ادامه با اشاره به اینکه ۷ هزار شهید و  ۵ هزار جانباز از بانوان هستند، تصریح کرد: آمارهای به دست آمده در عرصه های مختلف گویای حضور بانوان در عرصه های مختلف است و جامعه ی اسلامی، جامعه ای مطلوب برای ایفای نقش بانوان است.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان ضمن اشاره به این موضوع که به میزان بالا رفتن آمار فرهیختگی بانوان، جامعه نیز باید فرهیخته تر شود، در حالی که ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود چندین هزار دانش آموخته حوزوی و دانشگاهی اما با مسائلی در جامعه در حوزه بانوان از جمله در مسئله حجاب مواجه هستیم که سوال برانگیز است که دانش آموختگان و اساتید به چه میزان در پیاده سازی این مسئله نقش داشتند.

وی با بیان اینکه اگر نقش زن در جامعه به خوبی ایفا شود، وحدت اسلامی تقویت می شود، اضافه کرد: زنان متولیان تربیت درست خانواده هستند که این تعریف به جهت قدرت و اقتدار آنان  در نظر گرفته شده است، چنانچه رسول خدا (ص)، حضرت زهرا (س) را مادر یعنی اساس و شاکله ی وجودی خود خطاب می کنند، به همین دلیل حضرت صدیقه طاهره(س) به ام ابیها معروف شدند.

 باوقار بیان کرد: اگر تربیت کودکان در خانه، یا جامعه و یا در مقوله هایی که مربوط به جامعه است مثل مدرسه، دانشگاه یا محل کار به خوبی شکل گیرد، مجموع این تربیت ها جامعه ای بزرگ را تشکیل می دهد که مسیر درست را طی خواهد کرد، در این صورت وحدت هم بهتر از قبل  خودش را نشان می دهد و شکل می گیرد.

وی با اشاره به نقش زنان در حفظ دستاورد های جامعه اسلامی، تبیین کرد: به طور طبیعی دین اسلام نسبت به سایر ادیان نسبت به زنان ارزش و احترام ویژه ای قائل است و خداوند در خصوص کرامت، ارزش و اعتبار زنان تاکید فرموده است.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، مسئله عفاف و حجاب را یکی از ارزشمندترین میراث های دین مبین اسلام دانست و تشریح کرد: اگر جامعه ی اسلامی با تمام افراد جامعه از زنان و مردان برای حفظ دستاورد های دین مبین اسلام تلاش کنند، شاهد اقتدار و سربلندی جامعه ی اسلامی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: اگر جامعه ی اسلامی نسبت به مقوله های ارزشی، شعائر و دستاورد ها، بی تفاوت باشد، امکان دارد دچار آسیب های بیشتر و جدی تری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha