دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هلال

حوزه /نخستین آلبوم معرفی ابعاد شخصیتی حضرت محمد هلال‌بن علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام همزمان با سالروز میلاد مسعود نبی مکرم و ختم رُسُل(ص) و خجسته زاد روز حضرت صادق‌آل‌محمد(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته نخستین آلبوم فاخر معرفی ابعاد شخصیتی، اصل و نسب و  زندگی حضرت محمد هلال‌بن علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام همزمان با ایام میلاد مسعود نبی مکرم و ختم رُسُل(ص) و حضرت صادق‌آل‌محمد(ع)، با همکاری شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل، در مجموعه سنتی قرص ماه این شهرستان رونمایی شد .

"امید معنوی" خواننده‌ آیینی کشور که در برنامه‌  اخیر تلویزیونی خود دررسانه‌ ملّی، از آخرین اثرِ هنری‌اش با عنوانِ "هلال، رویت شد" خبر داده بود، در این مراسم گفت: این آلبوم در هفت قطعه‌ موسیقایی با نظمِ ادبی جذّاب و همچنین آهنگ‌های متنوع، در معرفی ابعاد شخصیتی، اصل و نسب و ظرایف و دقایق زندگی حضرت محمد هلال‌بن علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام تهیه شده است.

وی افزود: عناوین قطعات هفتگانه به نام هایِ "خانه‌زاد"، "هلالِ محمد(ص)"، "ژنِ طوبی"، "آرامِ آران"، "شورِ شیرین"، "یعقوب‌وار" و "تاجر نور" می باشد و هر کدام، جداگانه به موضوع و سوژه‌ای جذّاب در ارتباط با حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌(ع) پرداخته است.

معنوی، امیدوار است با رونمایی از این اثر متفاوت، پنجره‌ای نو برای معرفی نخستین مهاجر علوی به ایران و فاطمی‌ترین حرم اهل‌بیت(ع) در کشور در قالب آفرینش‌های هنری در حوزه فعالیت‌های آیینی گشوده شود.

وی ضمن بازخوانیِ خاطرات خود در تشرّف به این آستان مقدس درسال‌های کودکی‌اش، این اثر نو و متفاوت خود را چنین پیشکش کرد: "بازگشت به کودکی‌ها، خانه‌ی پدری و حوضِ صحنِ بالابلندِ هلالِ علی، حالم را دیدنی کرد؛ برای خانه‌زادهایم خواندم‌. پیشکش به نورِ کویرنواز، جناب محمدهلال‌بن‌علی‌بن‌ابی‌طالب‌علیه السلام."

شایان ذکر است، این مراسم با حضور حجت الاسلام بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، جمعی از مسئولین ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر، معتمدین و هیئت های مذهبی، مداحان اهل بیت (ع)، شعرا  و خادمین آستان مقدس هلال بن علی (ع) آران و بیدگل به مجری گری علی یگانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با مرشد خوانی برگزار شد.

آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران‌ و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است.

 پایان پیام

نخستین آلبوم فاخر معرفی ابعاد شخصیتی هلال بن علی (ع)رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha