یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کنفرانس وحدت اسلامی در اسلام آباد پاکستان

حوزه/ توسط شورای همبستگی ملی پاکستان با همکاری مجلس وحدت مسلمین این کشور کنفرانس وحدت اسلامی در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل  «حوزه» به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت به همت شورای همبستگی ملی پاکستان، به میزبانی مجلس وحدت مسلمین پاکستان کنفرانس وحدت اسلامی با عنوان  «عشق پیامبر اعظم» در پایتخت این کشوذ برگزار شد.

پیرنور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: ذات گرامی پیامبر متعلق به گروه یا مذهب خاصی نیست، آن حضرت رحمة للعالمین و برای بشریت الگوی کامل هستند.

وی اظهار داشت: امروز نگاه جهانیان به پاکستان است، دشمن به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان پاکستان است، وجود شخصیت هایی که برای وحدت مسلمین تلاش می‌کنند ضروری است.

لیاقت بلوچ امیر جماعت اسلامی پاکستان هم در سخنرانی خود اظهار داشت: پیام وحدت و همبستگی پیام حیات است و همین راه درست زندگیمان است. رسول خدا (ص) با تحمل و بردباری پیغام وحدت دادند.

وی افزود: ما باید به این موضوع توجه کنیم که امروز چرا مسلمان چند دسته شدند و دشمنان اسلام خصوصا قدرت‌های استعماری چقدر با هوشیاری برای تحقق اهداف شومشان در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه تنها جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت دربرابر استعمار جهانی ایستاده است اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی، استعمار پی‌درپی به دست جمهوری اسلامی ایران شکست خورد اما سکوت و بی توجهی ما در برابر ظلم و جنایت در یمن، کشمیر، فلسطین و کشور های دیگر بعلت عدم اتحاد مسلمین است.

وی در پایان گفت: دشمن همواره به دنبال ایجاد بحران در پاکستان است ولی تا زمانی که مسجد، منبر و حسینیه ها فعال هستند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در این کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها مبارزه با ستم و تبعیض و پاسداری از عدالت اجتماعی است، دولت برای اجرای عدالت در جامعه باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: ما در پاکستان به دنبال تشکیل نظام عادلانه هستیم، اگر در جامعه عدل برقرار نباشد، حاکمان ظالم به وجود می آیند.

این رهبر برجسته سیاسی مذهبی پاکستان گفت: ما باید در داخل کشور متحد باشیم، اتحاد و همدلی مردم ضامن پیشرفت کشور است، مسلمانان باید با اتحاد خود اهداف شومشان را نابود کنند.

سید نیر حسین بخاری دبیر کل حزب مردمی پاکستان نیز با تقدیر از مجلس وحدت پاکستان بخاطر برگزاری این کنفرانس گفت: برای ترویج تفکر تکفیری دیکتاتورها نقش مهمی  داشتند، دیکتاتور ها در این کشور تروریست ها را به وجود آوردند و ما باید با اتحاد و همدلی برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنیم.

آیت الله محسن علی نجفی روحانی برجسته پاکستانی و رئیس جامعه الکوثر اسلام آباد هم در سخنرانی خود گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم به به ما یک نظام جامع و کامل برای زندگی دادند و این نظام باعث افزایش شعور انسانها است.

وی وحدت اسلامی را ضرورت فوری دانست و اظهار داشت: با اتحاد و همبستگی مسلمین می‌توانند دشمن را در رسیدن به اهدافشان شکست دهند، اقدام مجلس وحدت مسلمین پاکستان برای ایجاد وحدت در میان مسلمانان قابل تحسین و تقدیر است.

ندیم افضل چن عضو ارشد حزب حاکم پاکستان نیز در این کنفرانس گفت: ذات گرامی پیامبر اکرم کامل ترین الگو برای بشریت است.

وی درباره اوضاع سیاسی فعلی پاکستان گفت: در اوضاع کنونی کشور بیش از پیش نیاز به وحدت و همبستگی دارد، تلاش رهبران دینی برای وحدت میان مسلمانان قابل تحسین است.

وی در پایان یکی از اهداف دشمنان اسلام را تفرقه بین مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید حواسمان باشد که در پازل دشمن بازی نکنیم.

مفتی گلزار نعیمی رئیس جمعیت اهل حرم پاکستان هم در این کنفرانس گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف علما ترویج فرهنگ صبر و بردباری پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز گفت: مهمترین شاخصه پیامبر اسلام در الگوی رفتار فردی، خُلق نیکوست به گونه ای که خدا در آیه چهارم سوره قلم، خطاب به پیامبر می فرماید  «و انک لعلی خلق عظیم» یعنی تو خلقت بسیار بزرگی داری و رسول خدا در باب فلسفه رسالت خویش می فرمایند  «انی بعثت لاتمم مکارم اخلاق» یعنی من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاق را گسترش دهم.

وی افزود: پیامبر اسلام، پیامبر صلح و دوستی است ولی امروز تکفیری ها چهره خوب اسلام را مخدوش کرده و به اسم جهاد، اسلام را بدنام کردند.

مفتی معرفت حسین شاه عضو ارشد هدیة الهادی پاکستان نیز گفت: در اوضاع کنونی، تنها راه نجات و سلامتی امت اسلامی اتحاد و همدلی است.

وی افزود: اگر درمیان مسلمانان عالم اتحاد ایجاد شود ممکن است دولتمردان اسلامی که برای تکمیل پروژه دشمنان اسلام در حال فعالیت هستند به راه درست هدایت شوند.

پیر صفدر گیلانی دبیر جمعیت علمای پاکستان هم در سخنرانی خود گفت: مسلمانان باید پیامبر اسلام را محور و مرکزیت قرار داده و برای اتحاد تلاش کنند.

وی اظهار داشت: با اتحاد امت می شود اهداف تکفیری ها را باخاک یکسان کرد.

سیده زهرا نقوی عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان و دبیر شاخه زنان مجلس وحدت پاکستان نیز اظهار داشت: زنان برای پیشرفت و توسعه کشور باید تلاش کنند، حضور زنان بااستعداد و باشعور در صحنه های مختلف فرهنگی، دینی و سیاسی کشور ضروری است.

وی اظهار داشت: دشمنان پاکستان و اسلام می‌خواهند با تفرقه‌افکنی میان مسلمانان به اهداف خود برسند، با کمک و اتحاد میان مسلمانان کشور می شود اهداف دشمن را نابود کرد.

همچنین عارف حسین جانی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان نیز در سخنرانی خود گفت: برای تربیت فکری جوانان باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و همچنین توجه ویژه ای برای ترویج تعلیمات دینی در دانشگاه ها و مراکز آموزش دولتی داشته باشیم.

وی افزود: ما مثل همیشه برای پیشرفت کشور تلاش خواهیم کرد، ما بر این باور هستیم که اتحاد مسلمانان نشان دهنده قدرت و ضامن پیشرفت کشور است.

خرم نواز گنداپور عضو ارشد نهضت مردمی پاکستان (جنبش عوامی) هم اظهار داشت: دولتمردان مختلف جهان، به گفته قدرت های جهانی در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کردند، مردم جهان تحت‌تأثیر قرآن کریم قرار گرفته و دارند مسلمان می شوند اما یکی از مهم ترین عوامل اصلی عدم پیشرفت مسلمانان دوری از قرآن است.

سید ناصر شیرازی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین نیز اتحاد را عامل اصلی پیشرفت مسلمانان دانست و گفت: وحدت میان شیعه و سنی سلاحی است که با آن می‌شود دشمن را شکست داد، شیعه و سنی در زیر پرچم  «لبیک یا رسول الله» متحد بودند و خواهند ماند.

عائشه سید عضو ارشد شاخه زنان جماعت اسلامی پاکستان هم برگزاری کنفرانس وحدت از سوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان را تحسین و تقدیر کرد و اظهار داشت: برای همدلی و همبستگی مسلمین همه باید این راه مثبت را انتخاب کنند.

پیر سید علی بخاری هم اظهار داشت: محبت پیامبر اسلام محور اتحاد مسلمانان است، برای استحکام و پیشرفت کشور اتحاد مسلمین ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ شفا نجفی امام جمعه اسلام آباد نیز در سخنرانی خود گفت: مسلمانان بخاطر سوء تفاهم های مختلف از هم دور شدند، بجای گمانه زنی غلط باید به اصل تعلیمات یکدیگر مراجعت کنند.

غلام رسول اویسی عضو ارشد نهضت اویسیه پاکستان هم گفت: اگر ما قرآن و سنت را محور و مرکز خود قرار می دادیم، مسلمانان به چند گروه‌ تقسیم نمی‌شدند، عامل اصلی اختلاف میان مسلمانان قدرت های شیطانی جهانی است.

حجت الاسلام محمد اقبال بهشتی عضو ارشد مجلس وحدت پاکستان هم در این کنفرانس گفت: ذات و سیره گرامی پیامبر اکرم بهترین الگو برای بشریت است.

در این کنفرانس معین الدین محبوب کوریجه روحانی معروف اهل سنت پاکستان، میان محمد اسلم وزیر صنعت و تجارت استان پنجاب، دکتر طارق سلیم امیر جماعت اسلامی پنجاب شمالی، ضیاء الله شاه بخاری رئیس جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان، اصغر حسین سبزواری و دیگر رهبران سیاسی و دینی شیعه و سنی پاکستان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha