چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
عظمت غدیر و عاشورا کانفرنس

حوزه/ از سوی مجلس علمای امامیه پاکستان،کنفرانسی با عنوان «شکوه غدیر و عاشورا» در حسینیه قصر شبیر در گجرات پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس علمای امامیه پاکستان، سلسله گردهمایی های علمی و فکری مبلغان پاکستانی با عنوان «شکوه غدیر و عاشورا» در حسینیه قصر شبیر در گجرات پاکستان برگزار شد. بسیاری از مبلغان و ائمه جماعات از سراسر پنجاب در این کنفرانس شرکت کردند.

در این کنفرانس حجج الاسلام ضیغم عباس مسئول مجلس علمای امامیه پاکستان، سید شفقت حسین شیرازی رئیس مجلس علمای امامیه پاکستان، فدا علی حلیمی مدیر مؤسسه الباقر(ع)، تنویر رضوی رئیس مجلس علمای امامیه پاکستان شاخه پنجاب، مولانا سرفراز حسینی، مولانا زمان حسینی و دیگران در این کنفرانس سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیغم عباس ضمن خوش آمدگویی به بررسی اهمیت غدیر و عاشورا، تلازم ولایت و مسئولیت های خطیری همچون تبلیغ دین و ویژگی های مبلغان پرداخت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی ضمن تبیین ویژگی ها و وظایف و مسئولیت های مبلغان اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی مبلغان برقراری برادری و محبت بین مردم است.

وی در ادامه گفت: با ترک احکام اسلامی، جامعه در گمراهی فرو می رود. برای پیوستن جامعه به هدایت و راهنمایی، وظیفه امر به معروف، وظیفه اصلی یک مبلغ دین است.

حجت الاسلام والمسلمین فدا علی حلیمی مدیر مؤسسه الباقر(ع) نیز در این کنفرانس گفت: اموری که به خداوند مرتبط نباشد، اموری بیهوده خواهد بود. صفت خداوند که بیشترین نقش را در زندگی انسان دارد، ربوبیت است. در مکتب اهل بیت، خداوند مالک، خالق و حجت واقعی است. پس وقتی حجت است می تواند دیگری را حجت قرار دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: خداوند متعال به حضرت محمد(ص) نبوت عطا کرد و برای مردم حجت قرار داد و پیامبر اکرم با استفاده از اختیاری که از جانب خداوند داشت، همه اختیارات جز پیامبری را در غدیر خم به حضرت علی سپرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین خداوند ولایت را از طریق پیامبر اکرم به امام معصوم داده است و امام معصوم به عنوان حجت این اختیار را به فقیه منتقل کرده است و این همان نظریه ولایت فقیه است.

مدیر موسسه الباقر حق حاکمیت در مکتب اهل بیت را برای خدواند دانست و افزود: حق حکومت فقط برای خداوند است.

لازم به ذکر است که مجلس علمای امامیه پاکستان معاونت تبلیغی مؤسسه الباقر(ع) است که بیش از ۱۰ سال است که در راستای ارتقای ظرفیت مبلغان از طریق برنامه ها و کنفرانس های علمی و آموزشی فعالیت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha