جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زادهوش

حوزه/ حجت‌الاسلام زادهوش از برگزاری اولین همایش ملی «شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی» در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد زادهوش، رئیس اولین همایش ملی «شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی»، ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرآن کریم سرچشمه‌ای بی‌کران برای هدایت انسانها است.

وی با بیان اینکه بدون تردید نخستین گام در فهم و عمل به چنین معارفی دسترسی مخاطبان به محتواهای این آموزه‌ها است، گفت: در طول چهارده قرن گذشته شیوه‌ها و راهکارهای مختلفی به‌منظور ترویج صورت، لفظ، محتوا و بطن متقن قران کریم توسط مؤمنان صورت‌گرفته است.

رئیس اولین همایش ملی «شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی» افزود: دارالقرآن کریم اصفهان به‌عنوان یک نهاد فعال قرآنی با بیش از سه دهه فعالیت مفتخر است که در یک اقدام علمی و برای نخستین‌بار توفیق برگزاری همایش شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم را در کشور کسب نماید.

وی با بیان اینکه دارالقرآن کریم اصفهان باهمت مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری در ۳۳ سال قبل تأسیس شد، گفت: امروز این مجموعه فعال قرآنی با ۱۳۰ شعبه در شهر اصفهان و ۳۰ نمایندگی در شهرستان‌های استان و ۱۵ پیش‌دبستانی و ۸ مدرسه غیرانتفاعی و یک دانشگاه قرآن و عترت از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مؤسسات قرآنی کشور است که توانسته توجه مردم به قرآن بیش از گذشته جلب کند.

 مدیر دارالقرآن کریم اصفهان تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد و آموزش‌های گسترده همراه با جذابیت‌های فراوان در قرآن کریم برای همه مقاطع سنی باعث شده با افتخار بیان کنیم هزاران نفر از جوانان تحصیل‌کرده و مؤمن اصفهان از فارغ از تحصیلان این دانشگاه وابسته به دارالقرآن کریم هستند.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم همه فعالیت‌هایی که در امر قرآن کریم در سطح کشور انجام شده ولی تا کنون دررابطه‌با راهکار و شیوه‌های علمی ترویج فرهنگ قرآن هیچ کاری صورت نگرفته است، گفت: متأسفانه ما دچار فقری بزرگ در آموزش قرآن کریم هستیم و از توجه جامعه مسلمانی برای ارائه راهکار جهت ترویج فرهنگ قرآنی استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام زادهوش با اشاره به اینکه سطح سواد قرآنی مردم ما مطلوب نیست، البته این بدان معنی نیست که حرکت و اقدامی نشده است، خاطرنشان کرد: اطلاعات قرآنی مردم، نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است ولی تا ریشه‌کنی عدم توجه و انس کامل مردم با قرآن فاصله داریم.

وی اذعان داشت: ما به دنبال آموزش فقط روان‌خوانی و روخوانی با قرآن نیستیم بلکه ما در پی چشاندن حلاوت فرهنگ قرآن به مردم هستیم لذا این فرهنگ قران کریم باید در بدنه جامعه جاری و ساری شود.

رئیس اولین همایش ملی «شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی» ابراز کرد: قصد ما از برگزاری اولین همایش ملی «شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی» به‌عنوان یک حرکت علمی و فراخوان علمی این است که برای علمی و اصولی شدن حرکت‌های ترویجی در جامعه از صاحب‌نظران بهره ببریم و فعالیت‌های قرآنی بر ضوابط بهتری منطبق شود.

وی توضیح داد: فعالیت مدونی در این زمینه نیست و دارالقرآن کریم به‌عنوان پیشتاز حرکت‌های قرآنی تصمیم گرفت این خلأ را جبران کند لذا تصمیم به برگزاری چنین همایشی گرفت.

حجت‌الاسلام زادهوش با اشاره به اینکه در این حرکت علمی مؤسسات و دانشگاه‌های زیادی دارالقرآن کریم را یاری خواهند رساند، عنوان کرد: مشارکت حوزه علمیه اصفهان در این برنامه یک اصل است، لذا از حضور مسئولان عالی حوزوی چون آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و نمایندگان بیوت مراجع در شورای سیاست‌گذاری این همایش بهره‌مند شده‌ایم.

وی با بیان اینکه این همایش طبق برنامه‌ریزی انجام شده در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، در پایان یادآور شد: از این تریبون اعلام می‌دارم که هرکسی و در هر جایگاهی می‌تواند راهکارها و شیوه‌های مدنظر خودر ا به دبیرخانه این همایش ارائه دهد، برای ما ترویج فرهنگ قرآنی به بهترین شکل مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha