پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ عضو جامعه‌ مدرسین حوزه‌علمیه قم گفت: هجمه‌هایی که این روزها علیه ساحت مرجعیت شاهدیم بشدت محکوم است و لذا مرجعیت هرجا که نیاز باشد، صحبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، آیت‌الله رضا استادی شامگاه پنجشنبه درآیین بزرگداشت چهلمین روز ارتحال علامه‌حسن‌زاده‌آملی که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در مسجداعظم قم برگزارشد، اظهارکرد: شنیدم کسی دانسته یا ندانسته به ایشان اهانت و جسارت کرده است؛ این ناشکری‌ها اثر بد دارد، باید به تمام عزیزان از جمله امام، مقام معظم رهبری و همه‌ی مراجع ، احترام بگذاریم زیرا حق‌ دارند، این‌ها پدر امت هستند.

استاد خارج فقه حوزه‌علمیه تصریح کرد: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی غیرت دینی‌ اش زبان‌زد خاص و عام و همه است هر کجا لازم باشد صحبت می کند. اینکه فردی باآگاهی یا ناآگاهی نسبت به ایشان جسارت کرده است، از سوی حوزه و حوزویان رد شده و محکوم است.

آیت الله استادی ادامه داد: من نمی‌دانم و این آقا را نمی‌شناسم که چطور باعث شده در سایه انتقاد اینطور صحبت کند و کسی جلوی او را نگرفته است!؟ او می‌تواند به مرجع تقلید بگوید من به این حرف شما انتقاد دارم و توضیح بدهید؛ اما نباید زیر سایه انتقاد بی‌ادبی کند و چیزهایی بگوید که فکر می کنم اگر بعدا خودش بخواند پشیمان شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم هر چه زودتر او عذرخواهی کرده و به این موضوع خاتمه دهد، چرا که وظیفه ما این است که مراجع احترام بگذاریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به جایگاه والای علمی و ویژگی های بارز اخلاقی مرحوم علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: این عالم ربانی در دوران طلبگی از اساتید مبرز و علمای بزرگی در قم و تهران بهره مند شد.

وی با بیان اینکه علامه‌حسن‌زاده در کنار فقه و اصول در دیگر علوم نیز بسیار تلاش کرده بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در همان جوانی به مقام برجسته علمی دست پیدا کرده بود و لقب «ذوفنون» برای ایشان تعارف نیست، بلکه واقعیت انکارناپذیری است.

استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه، اخلاص و مردم داری کم نظیر مرحوم علامه‌حسن زاده را از ویژگی‌های برجسته این عالم ربانی عنوان کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha