شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیانیه

حوزه/ مرجعیت در اندیشه اسلامی و مکتب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعه دارای جایگاهی رفیع است و صیانت از مقام مراجع عظام تقلید وظیفه دینی، شرعی و ملی ماست.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جامعه روحانیت شیراز طی بیانیه ای اهانت به ساحت مرجعیت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قال خاتم الاوصیاء عجل الله تعالی فرجه :    

وَ اَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَهِ فَارْجِعُوا فِیهَا اِلَی رُوَاهِ حَدِیثِنَا فَاِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیکُمْ وَ اَنَا حُجَّهُ اللَّهِ عَلَیهِمْ

مرجعیت در اندیشه اسلامی و مکتب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعه دارای جایگاهی رفیع می باشد و صیانت از مقام مراجع عظام تقلید وظیفه دینی، شرعی و ملی ماست.

مراجع تقلید شیعه همواره در طول تاریخ فراتر از اختلافات و نگاه های سیاسی  در دفاع از کیان اسلام و در برابر هرگونه بی عدالتی و آسیبی که مردم را تهدید نماید پیشرو بوده و با دلسوزی و حسب وظیفه دینی نسبت به حل مشکلات مردم با مجاهدت نقش خویش را ایفا نموده اند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مد ظله العالی در دیدار رئیس محترم مجلس شورای اسلامی با ایشان، مسئولان نظام اسلامی را بر حسب وظیفه ذاتی خود و از باب خیرخواهی و دلسوزی نسبت به وضعیت نگران کننده و اسفناک اقتصادی و معیشتی مردم عزیز ایران اسلامی به رفع و حل مشکلات همراه با ارتباط عزتمندانه و مقتدرانه و بر اساس مصالح کشور با دنیا توصیه می نمایند.

واکنش ناروا و انتقادی یکی از نویسندگان در نقد سخنان این مرجع عظیم الشأن به دور از انصاف بوده و نشان از عدم شناخت کافی از جایگاه مرجعیت و بالاخص مواضع صریح، قاطع، انقلابی و سوابق درخشان مبارزاتی ایشان دارد.

جامعه روحانیت شیراز حمایت کامل خود را از مراجع عظام تقلید که همواره مدافع نظام اسلامی بوده اند اعلام نموده و ضمن محکومیت شدید اقدام نابخردانه یک نویسنده خبری در انتقاد از حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته از اصحاب انقلابی رسانه انتظار دارد که پاسخ در خور شأن اینگونه افراد که ساحت مرجعیت را نشانه می گیرند را خود آنها بدهند. والسلام

جامعه روحانیت شیراز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه ی ایرانی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    باتشکراز اطلاع رسانی های حوزه نیوز. شما علمای شیراز اگر خیلی نگران دین هستید،منکرات علنی در شیراز را بگیرید.جلوی اوازخوانی مختلط زن ومرد درمراسم بزرگداشت سعدی را بگیرید.