جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد رشاد

حوزه/ استاد رشاد در پیامی تصریح کرد: نهاد مرجعیت، حصن حصین دین، حصار متین مذهب، پناه محکم کشور، قله و قِمه‌ی حوزه‌های علمیه شیعه، و ضامن بی بدیل استقلال و تعالی علمی، دینی، سیاسی و ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، استاد علی‌اکبر رشاد با صدور پیامی جسارت و اهانت به ساحت مرجعیت را محکوم کرد.

متن پیام رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله (ص) : «انّ العلماء ورثة الأنبیاء».

مرجعیت تالی تلو نبوت و امامت است، از این‌رو حفظ حریم مرجعیّت، حفظ حریم رسالت و امامت است که اساس اسلام و مکتب اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) بشمار می‌رود.

نهاد مرجعیت، حصن حصین دین، حصار متین مذهب، پناه محکم کشور، قله و قِمه‌ی حوزه‌های علمیه شیعه، و ضامن بی بدیل استقلال و تعالی علمی، دینی، سیاسی و ملی است.

خدمات این نهاد نورانی در طول تاریخ پرفراز و نشیب جهان اسلام و بویژه سرزمین مقدس ما ایران، که کانون و کیان اصلی تشیع است، هرگز از خاطر ملل جهان و مردم قدرشناس ما زدوده نخواهدگشت.

پیرو نصایح و توصیه‌های مشفقانه و پدرانه‌ی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (دام ظلّه) به برخی مقامات، پاره‌ای موضعگیری‌های از سر جهل روی داد که مایه‌ی تاسف و تاثر دلسوزان نظام، خیرخواهان کشور و ملت، خاصّه ارکان حوزه‌های علمیه (صان‌ها الله عن الحدثان) گردید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (حفظه الله)، خود از پیشکسوتان مبارزه با رژیم طاغوت و پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) و از حامیان و همرامان رهبر معظم انقلاب اسلامی‌اند، و سال‌های متمادی در سنگرهای مختلف نظام با عهده‌دار مسئولیت‌های خطیری خدمت کرده‌اند، و همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند و هستند، و اکنون نیز از پشتوانه‌های معنوی نظام و انقلاب قلمداد می‌شوند.

این طلبه‌ی کمترین به عنوان خادم حوزه‌ی عریق و عظیم تهران عرض می‌کنم: تعرض به نهاد مرجعیت تعرض به نظام اسلامی و حکایت «یکی بر سر شاخ بن می‌برید» است و خسارت‌های ویرانگر آن به کیان مکتب و ملت و کشور جبران‌ناپذیر است.

اقل الطلبه
علی‌اکبر رشاد
ششم آبان ۱۴۰۰/ ۲۱ ربیع الاول ۱۴۴۳

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    درود خدا بر آیت الله رشاد