شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مرجعیت را ستون فقرات تشیع دانست و گفت: مرجعیت شیعه در ۲۰۰ سال اخیر زحمات زیادی کشیده‌اند و باید قدر آن‌ را دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک، اظهار کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام که چندی پیش برگزار شد، نکات ارزشمندی مطرح شده که باید مورد توجه همگان باشد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند که اسلام مرز نمی‌شناسد و همه باید بدانند که این دین الهی همگان را به حق دعوت کرده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: وحدت اسلامی از مسائل جدی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون به این موضوع توجه ویژه داشته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مسلمانان که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند، تمدن اسلامی است و پرداختن به آن وظیفه همگانی است و این مهم بر مبنای عدالت است و با تمدن غربی قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مقابله با توطئه‌های غربی و صهیونیسم موضوع مهمی است که مسلمانان باید آن را با هوشمندی دنبال کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین به اخلاق، صبر و عدالت تاکید ویژه دارد و حرکت در این مسیر باعث خیرات کثیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: مرجعیت ستون فقرات تشیع است و برخی کم لطفی‌ها در این راستا قابل قبول نیست.

امام جمعه اراک افزود: مرجعیت شیعه در ۲۰۰ سال اخیر زحمات زیادی کشیده‌اند و باید قدر آن‌ را دانست.

آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: وحدت، انسجام و حرمت بزرگان دینی تکلیف برای همه مسلمانان است و مادامی که در این ریل حرکت شود عزتمندی خواهد بود.

وی اظهار کرد:کارخانه طبیعت سبز شهرستان ساوه هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد که حادثه تلخی بود و خسارت سنگین به بار آورد که باید علت این آتش‌سوزی هرچه سریع‌تر ارزیابی شود و دستگاه‌های امنیتی هم بررسی‌های لازم را داشته باشند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: این آتش سوزی اگر خرابکاری داخلی، خارجی و یا سهل‌انگاری باشد قابل بخشش نیست، زیرا این صنعت علاوه بر سهمی که در درآمد سرانه داشته، نقش موثری در سفره مردم ایفا می‌کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حادثه هک شدن سامانه بنزین کشور در روزهای گذشته، عنوان کرد: هوشمندی و همراهی مردم و مسئولان در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اهمیت زیادی دارد.

فعالیت امام جمعه جدید ساوه، ۱۳ آبان، هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز تبعید امام راحل، از دیگری موضوعاتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه اراک به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha