دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حقيقي

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: در حوزه های علمیه از اساتید هم علم و هم ادب می آموزیم، لذا باید قدردان زحمات آنان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه النبی(ص) بندرعباس با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام اظهار داشت: علم و ادب قیمت نفس و جان مومن است و مومن باید در راستای به دست آوردن این دو بال سعی، تلاش و کوشش انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: معلم باید یاد دادن علم و اخلاق و تهذیب را در دستور کار قرار دهد و شاگردان و طلاب نیز در فراگیری این ۲ مهم کوشا باشند.

وی عنوان کرد: اگر می خواهید ارزش، قیمت و جایگاه خود را بشناسید و بسنجید باید نگاه کنید به درجه ی علم و ادب خود. چنانچه طبق روایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام هر چه علم، ادب، تهذیب بیشتر باشد ارزش انسان هم نزد خداوند متعال بیشتر خواهد بود.

حقیقی ادامه داد: علم وسیله ای برای هدایت انسان به سوی خداوند متعال است و ادب نیز وسیله ای برای خوب خدمت کردن در دستگاه الهی است. انسان برای رسیدن به قرب خدا حتما باید این مطالب را توجه کند.

مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان بیان کرد: ادب خدمت و خوب خدمت کردن انسان را مورد مهر، الفت، مهربانی و دوستی خداوند قرار می دهد و در نتیجه با اخلاق و تهذیب نفس به قرب الهی خواهیم رسید؛ چنانچه اگر می خواهیم از عذاب الهی رهایی پیدا کنیم بایست متوجه علم و اخلاق باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه های علمیه از اساتید هم علم و هم ادب می آموزیم، لذا باید قدردان زحمات آنان باشیم. مرحوم شهید ثانی با اخلاص بسیار بالایی کتاب منیه المرید برای کسانی که اهل علم و تحقیق هستند با استفاده از آیات نورانی قرآن کریم و روایات معصومین(ع) نحوه روابط استاد و شاگرد را بیان کرده که لازم است طلاب بیشتر با این کتاب مانوس شوند.

حقیقی در پایان خاطر نشان کرد: اساتید و معلمین پدران معنوی ما هستند و کسانی ادب حضور در محضر اساتیدشان را رعایت کردند به درجات عالی در علم و اخلاق رسیدند. حضرت امام(ره) بسیاری از فیوضات خود را از استادش مرحوم آیت الله شاه آبادی می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha