دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانه داری

حوزه/ دانشیان گفت: در اهمیت خانه داری همین بس که اسلام کار زن در منزل را برای رفاه شوهر و فرزندان مثل جهاد در راه خدا می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، نسرین دانشیان، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در امور خانه داری بسیار کوشا و موفق بوده اند، و با کمترین امکانات بهترین و باصفاترین زندگی را برای همسر و فرزندان گرانقدرشان فراهم می کردند. در اهمیت خانه داری همین بس که اسلام کار زن در منزل را برای رفاه شوهر و فرزندان مثل جهاد در راه خدا می داند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که خانه داری‏ کار آسانی نیست‏، بلکه بسیار پر مسئولیت و مقدس‏ترین وارزنده‏ ترین شغلی است که دستگاه آفرینش بر عهده بانوان گذاشته است، گفت: مهم‏ترین و حساس‏ترین وظیفه بانوان خانه داری و پرورش و تربیت فرزند است.

دانشیان تصریح کرد: کیفیت خانه داری به گونه ای که زن بتواند بین وظایف و تکالیف دیگرش با آن جمع کند، و هیچ یک از افراد خانه و مسائل و وظایف مربوط به بیرون از منزل نیز مغفول نباشد، هنری ارزشمند است و صدیقه ی کبری (سلام الله علیها)، که جامع همه ی فضائل است، اسوه ی زنان خانه دار است.

وی اظهار کرد: در ارزش معنوی زحماتی که زن در خانه می کشد، همین بس که در روایت بیان شده «زنی که به خاطر اصلاح امور منزل اثاثیه ای را جا به جا کند، خداوند به او نظر رحمت می کند و کسی که پروردگار به او نظر رحمت کند، دیگر عذابش نمی کند.»

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان گفت: گاهی زنان به جهت اهمیت دادن به خانه داری از سایر وظایف یک بانوی آگاه غافل می شوند، در حالی که خانه داری آنگاه ارزشمندتر می شود که زن در وظایف علمی و کسب آگاهی، وظایف دینی و اجتماعی و انجام به موقع عبادات فردی کوتاهی نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha