یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تصریح بر اینکه حوزه علمیه فارس شعاعی از حوزه علمیه قم است، گفت: طبق روایات، علوم آل محمد در آخر الزمان از قم به عالم منتشر می شود، بنابراین اگر شعاعی از قم باشیم می توانیم نقش آفرینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج طلاب استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند، آیت الله مصباح نیز در جلسه ای فرمودند رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه باید انقلابی بماند به این معنا که حوزه علمیه قم انقلابی است اما باید یک سری آسیب ها را برطرف کرد.

وی در ادامه با تصریح اینکه حوزه علمیه فارس، شعاعی از حوزه علمیه قم است، اضافه کرد: طبق روایات علوم آل محمد در آخر الزمان از قم به عالم منتشر می شود، بنابراین اگر شعاعی از قم باشیم می توانیم نقش آفرینی کنیم.

به گفته عضو جامعه روحانیت شیراز، بسیج طلاب یکی از اهداف مهمی که باید پیگیری کند، رسالت انقلابی ماندن حوزه است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس با طرح این سؤال که بایسته های حوزه انقلابی چیست؟ گفت: پایبندی انقلاب و شعار های آن که عدلات طلبی، معنویت گرایی، استقلال خواهی و استکبار ستیزی و حضور در جامعه در کنار مردم و ارائه خدمات اجتماعی ۲ مورد از بایسته های حوزه انقلابی است.

وی به سوم مورد از بایسته های حوزه انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیر، مدیر حوزه علمیه اداره کار نمی کند بلکه بر اساس نیاز های روز اولویت ها یانقلابی کار می کند، چهارمین مورد پیشتاز در عرصه جهاد علمی و فرهنگی و پنجمین مورد نیز دغدغه مندی نسبت به امتثال تحقق ولی امر است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی گفت: اگر حوزه علمیه، بسیج طلاب، اساتید و نخبگان در کنار هم رویکرد نخبگانی داشته باشند امیدواریم حوزه انقلابی مقام مظعم رهبری که در گام دوم انقلاب وظیفه جامعه پردازی بر عهده او است، بتواند شکل بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha