یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده، غفلت را عامل بی برنامه بودن انسان ها عنوان کرد و گفت: اگر خود را به سرگرمی های دنیا مشغول نکنیم رشد در وجود ما حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از از ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر حسن زاده، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه، با بیان این که همه موجودات عالم در حال تسبیح الهی هستند، اظهار داشت: طبق آیات قرآن همه موجودات عالم در حال تسبیح خداوند هستند و البته ذکر آن ها براساس اختیار و عقل نیست، برخلاف انسان که همه اعمال عبادی از وی با اختیار و قوه تعقل سر می زند.

وی با بیان این که اختیار در انسان او را گاهی از حرکت به سمت معبود باز می دارد، افزود: مهم ترین مسئله، حرکت به سمت الی الله است و در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام به این مسئله تاکید شده است و حرکتی که در مسیر الهی قرار گرفته باشد نجات دهنده خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه تصریح کرد: مدیریت امیال درونی انسان، بهترین نوع تعریف برای اخلاق است و وسوسه های شیطانی در مسیر بشر بسیار است که با هدف و برنامه می توان از کیدهای شیطان و موانع مسیر الی الله نیز عبور کرد.

وی، عامل غفلت را بی برنامه بودن انسان ها عنوان کرد و گفت: باید برای زندگی خود برنامه داشته باشیم و نسبت به درس و بحث انگیزه از خود نشان دهیم و اگر خود را به سرگرمی های دنیا مشغول نکنیم رشد در وجود ما حاصل می شود و این امر هادی بودن را به دنبال خواهد داشت و خداوند در این صورت چراغ هدایت انسان ها را به دست ما خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha