دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسین صلاحی معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام صلاحی با بیان اینکه کرونا مانع روند آموزشی در حوزه علمیه کرمانشاه نمی شود، گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس آموزش ها بصورت حضوری و مجازی) برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و تغییر شیوه های آموزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا، شکل روند آموزشی در مدارس علمیه این استان در زمان شیوع «ویرووس منحوس»، هیچگاه دچار وقفه و تعطیلی نشد

وی ادامه داد: در ایام شیوع «ویروس کرونا» مدیریت حوزه استان بر اساس دستورالعملهای ابلاغی از ستاد، دروس  را به ۳ شیوه  ذیل برگزار کرد:

اول: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرها جهت سلامت طلاب، در این روش اساتید دروس خود را در به صورت روزانه در سامانه «نجا» و در پیام رسان « ایتا» بارگذاری نموده و طلاب پس از استماع اقدام به ارسال تقریرات و تکالیف خواسته شده می کردند.

دوم: در وضعیت نارنجی و زرد دروس به شکل تلفیقی(حضوری و مجازی) برگزار می گردید، در این شیوه آموزشی نیمی از طلاب به صورت حضوری و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در کلاس حاضر شده و نیمی دیگر از طلاب از طریق فضای مجازی دروس را دنبال می کردند.

سوم: در وضعیت عادی کلیه دروس بصورت حضوری برگزار می شود که در این شیوه کلاسهایی که تعداد شرکنندگان از ۱۰ نفر بیشتر به دو دسته تقسیم شده و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی از دروس اساتید بهره مند می شوند.

محاسن و معایب روند آموزشی در فضای مجازی:

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه با بیان محاسن و معایب روند آموزشی در فضای مجازی، اظهار داشت: از جمله محاسن برگزاری دروس به شکل مرتب «حفظ ارتباط طلاب با اساتید و کادر مدرسه»  بود.

حجت الاسلام صلاحی در خصوص معایب تدریس و تحصیل بصورت مجازی در ایام شیوع کرونا، افزود: می توان به دور بودن از فضای مباحثه و ارتباط چهره به چهره طلاب با اساتید و آسیب های فضای مجازی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: معاونت آموزش در ایام تابستان ۱۴۰۰ اقدام به برگزاری کلاسهای تقویتی در دروس پایه از جمله ادبیات، اصول و برگزاری آزمون رفع نواقص در برخی از مدارس کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha