دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی با امام جمعه شهرستان چهرام

حوزه/ در همه جاهای کشور هیچ جا مطالبه گرتر از نماز جمعه نداریم و همیشه شاهد هستیم که مردم مطالباتشان را از طریق ائمه جمعه پیگیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام مسعود داستار، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، امروز در دیدار با امام جمعه شهر چرام اظهار کرد: حدود دو سال است که درگیر بیماری کرونا هستیم و بارها مجموعه علوم پزشکی از روحانیت به خصوص ائمه جمعه برای همکاری و همراهی با مجموعه علوم پزشکی و کادر درمان و بهداشت تقدیر و تشکر کرده اند.

وی با بیان اینکه روحانیت معمولا از کادر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا جلوتر بودند، افزود: ائمه جمعه و جماعات در این مدت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری خوبی داشتند و همیشه پیش قدم بودند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر از همکاری امام جمعه چرام با مجموعه شبکه بهداشتاین شهرستان، گفت: مردم همیشه از منابع مورد اعتماد حرف شنویی دارند و در این دو سال با راهنمایی ها و همکاری شما در بحث مقابله با بیماری کرونا همکاران ما توانستند به خوبی این بیماری را کنترل کنند.

حجت‌الاسلام داستار افزود: با توجه به عملکرد خوب بهداشت و درمان و همکاری سایر مجموعه ها توانستیم عملکرد خوبی در کنترل این بیماری داشته باشیم، به طوری که آمار مرگ و میر در کشور ۲/۲ درصد بود اما در استان کهگیلویه و بویراحمد این میزان ۱/۱ درصد بود که نسبت به آمار کشور درصد خیلی کمتری داشت.

وی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون ۴۳ درصد در استان انجام شده، در حالی که این آمار در کشور ۴۲ درصد است که این نشان از فعالیت بیشتر مجموعه بهداشت و درمان است.

حجت‌الاسلام داستار با بیان اینکه دستیابی به این اطلاعات و آمار جز با همکاری روحانیون و ائمه جمعه و جماعات میسر نبوده است،  از امام جمعه شهر چرام و اعضای ستاد نماز جمعه که مصلای شهر را به صورت تمام وقت در اختیار شبکه بهدشت و درمان برای واکسیناسیون قرار دادند، تشکر کردند.

داستار با بیان اینکه عدالتخواه ترین دستگاه در میان نهادهای انقلابی ائمه جمعه و مجموعه ستاد نمازجمعه است، گفت: در همه جاهای کشور هیچ جا مطالبه گرتر از نماز جمعه نداریم و همیشه شاهدیم که مردم مطالباتشان را از طریق ائمه جمعه پیگیری می کنند.

حجت الاسلام افشار، امام جمعه چرام هم در این نشست گفت: اگر مقام معظم رهبری برای بحث واکسیناسیون پیش نمی آمد، انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها با این نظم انجام نمی شد.

وی افزود: مردم چرام نسبت به سایر شهرستان ها در بحث مناسبت های اجتماعی پیش قدم هستند.

وی با بیان اینکه از زمان شروع بیماری کرونا اعضای ستادنماز جمعه با شبکه بهداشت هماهنگ بوده و با آنها همکاری داشتند، بیان کرد: برای انجام واکسیناسیون مصلای حضرت ابوطالب(ع) شهر چرام به صورت ۲۴ ساعته در اختیار پایگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت و تا پایان بیماری کرونا این کار ادامه دارد.

افشار با تقدیر از شبکه بهداشت و درمان شهرستان در بحث مقابله با بیماری کرونا، افزود: مدیریت شبکه بهداشت مدیریت خوب و زحماتشان ستودنی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام هم با تقدیر و تشکر از امام جمعه و ستاد نماز جمعه برای همکاری مقابله با بیماری کرونا و اجرای واکسیناسیون، گفت: نقش روحانیت در مقابله با بیماری کرونا موثر بوده است.

حسن هدایت نیا با بیان اینکه هم اکنون شهرستان در وضعیت زرد و کم خطر قرار دارد، افزود: تاکنون در بحث واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال ۲۷ هزار و ۷۹۴ نفر واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون شهرستان چرام برای نوبت اول ۷۷ درصد و برای نوبت دوم ۶۰ درصد است، ادامه داد: تیم های واکسیناسیون ثابت و سیار به صورت دو شیفت و حتی در روزهای تعطیل در حال واکسیناسیون هستند و در روستاها به درب منازل مراجعه می کنند و به همین دلیل آمار شهرستان از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha