پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چهل و یکمین مجمع عمومی نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تاکید بر این که حوزه علمیه قم سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون که کشور در وضعیت خاصی قرار داشته، گرانی‌ها در کشور بی‌داد و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم غیور ایران ایجاد نموده، اشتباه در اولویت سنجی‌ها و بیان نقدهای غیرضروری می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در چهل و یکمین مجمع عمومی نمایندگان طلاب با اشاره به روایتی از امام هادی(علیه السلام)، از رویکرد سلحشورانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی عزت آفرین بود، تقدیر کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به نزدیکی سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، فرازهایی از سیره این بانوی مکرم اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: موضوع شهادت حضرت معصومه(علیهم السلام) برای اکثر علما و تاریخ‌نگاران امر محرزی است؛ بدین منظور روز چهارشنبه برنامه ویژه‌ای در حرم مطهر برگزار و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

سخنران نشست ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی طلاب نیازمند توسط نمایندگان، به ظرفیت‌های پیشرو برای بهبود اوضاع فرهنگی اجتماعی شهر قم اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به جلسات متعددی که با مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صورت گرفته است، مقرر شد تا نمایندگان در امر به روز رسانی اطلاعات طلاب که یکی از پایه‌های بهبود خدمت رسانی‌های موثر است، مشارکت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با بیان این که نیازمند بهره مندی حداکثری از سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی طلاب و فضلای ارجمند هستیم، یادآور شد: فرم‌های خاصی به منظور تجمیع و به روزرسانی اطلاعات علمی، پژوهشی و سوابق اجرایی طلاب و فرهیختگان حوزوی آماده شده است که تکمیل دقیق این فرم‌‎ها توسط نمایندگان  می‌تواند در بهبود رویکردها و طرح‌ها و برنامه‌های بسیار موثر خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اوضاع سخت دوران کرونا، مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی حاکم بر کشور و دغدغه حامیان و مخالفان واکسن را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در ارائه رویکردها باید به شرایط خاص و ویژه دوران کرونا توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه قم، سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اکنون که کشور در وضعیت خاصی قرار داشته، گرانی‌ها در کشور بیداد و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم غیور ایران ایجاد نموده، اشتباه در اولویت سنجی‌ها و بیان نقدهای غیرضروری می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد به مشکلات و فشارهای حاکم بر حوزه‌های استانی و دغدغه‌های مالی و بودجه‌ای مدارس دینی شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تحت هر شرایطی نباید نسبت به فعال‌سازی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت طلاب و فرهیختگان غافل شویم.

        

حوزه علمیه قم سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عادلی، نماینده طلاب و فضلای خرم آباد به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور، برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقابله با سرقت نفت ایران توسط آمریکایی‌ها درسی فراموش نشدنی برای استکبار جهانی توصیف کرد و ابراز داشت: دلاورمردان و فرزندان ایران زمین که شکست پی در پی آمریکا برایشان تمرین شده است، به خوبی جمله تاریخی امام راحل که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را معنا کردند و همچنین حضور عزتمندانه و شجاعانه ورزشکاران ایران زمین در مقابل ابرقدرت‌ها نیز از برکات خون شهدا و فرزندان این ملت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متاسفانه ضمانت اجرایی چندانی برای طرح‌های نمایندگان طلاب وجود ندارد، ابراز داشت: پیشنهاد می شود برای برداشتن گام های اصلاحی، نخست باید رای گیری در مجمع عمومی به ویژه برای طرح‌ها و برنامه‌هایی که مخالفان زیادی دارد، از شیوه سنتی خارج شود.

سخنران این جلسه با بیان این که ناظر به حوزه انتخابیه خرم آباد و پلدختر، طلاب و فضلای این منطقه که اکثرا دارای مدارج علمی بالای حوزوی هستند، از نظر جذب و به کارگیری آنها، با مشکلاتی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: علی رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، همچنان در موضوع جذب و بکارگیری طلاب نخبه در حوزه‌ علمیه و سازمان های فرهنگی با مشکلاتی روبرو هستیم.

نماینده طلاب و فضلای خرم‌آباد، آثار مثبت بهره گیری از ظرفیت طلاب بومی در حوزه‌های استانی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: متاسفانه در حوزه علمیه پلدختر از طلاب بومی نه تنها برای حوزه مدیریت و کادر اجرایی، بلکه آنگونه که باید برای تدریس هم استفاده نمی‌شود.

حجت الاسلام عادلی در بخش پایانی سخنان خود به آسیب های پیش روی حوزه علمیه پلدختر اشاره کرد و اظهارداشت: عدم ارتباط و تعامل نخبگان و فضلای بومی با حوزه شهرستان، فقدان حضور فعال حوزه در مناسبت‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و غفلت از به کارگیری ظرفیت طلاب و فضلا از جمله دغدغه های ناظر به حوزه علمیه پلدختر است.

      

حوزه علمیه قم سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سیدحسن نجاتی‌زاده، نماینده طلاب و فضلای اندیمشک و شوش دانیال نیز به عنوان دومین ناطق پیش از دستور با تاکید بر این که نیاز است تا مرکز مدیریت حوزه های علمیه، عنایت ویژه‌ای نسبت به اساتید حوزوی داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از موارد مدارک تحصیلات تخصصی حوزویان و سوابق تدریس اساتید مورد پذیرش ارگان‌ها و نهادها قرار نمی‌گیرد.

وی بر لزوم اهتمام شورای عالی حوزه‌های علمیه بر تقویت وجاهت مدارک حوزوی، تصریح کرد و ابراز داشت: نیاز است تا شورای عالی حوزه‌های علمیه، بخشنامه‌ای را در حمایت از مدارج و مدارک حوزوی تصویب و به نهادها و سازمان ها ابلاغ نماید تا نهادی نتواند ایرادی به مدارک حوزوی داشته و آزمون مجددی را برای سنجه تحصیلی طلاب برگزار نماید؛ چراکه ادامه این رویه بیش از آن که توهین به فارغ التحصیلان حوزوی تلقی شود، توهین به خود حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام نجاتی زاده در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که جامعه مدرسین آنگونه که باید از ظرفیت نمایندگان طلاب استفاده نمی‌کند، اظهارداشت: برای پیشبرد امور حوزوی، نیاز است تا از ظرفیت جایگاه نمایندگی طلاب حداکثر استفاده صورت گیرد.

       

حوزه علمیه قم سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است

همچنین در پایان این جلسه، حجج اسلام منصور جمالی فرد، علی امینی اطهر، ابوالقاسم عسکری فروشانی، ابوالفضل فتحی، علی نورزاده زارمی، خلیل یعقوبی، محمدرضا جعفرزاده و یونس علی پور به عنوان اعضای کمیسیون ویژه فضای مجازی و حجج اسلام علی امینی، سیدمحمدباقر تکیه ای، رحمت الله نوری و علی نورزاده زارمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha