پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله صالحی مدرس رئیس شواری علمای افغانستان

حوزه/ رئیس شورای علمای افغانستان گفت: با تحولات فعلی افغانستان و دولتی که تشکیل‌شده است باید همه اقوام افغانستانی در کنار هم جمع شوند و برای خلاصی از کشتار و قتل و گرسنگی به یک نقطه واحد برسند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله محمدهاشم صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، عصر روز یکشنبه در وبینار «علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان، بابیان اینکه تمام عوامل وحدت در قرآن کریم و در کلام پیامبر اکرم (ص) آمده است، گفت: اسلام برای وحدت ارزش ویژه‌ای قائل است، اگر کار نیک و اعمال شایسته انجام دهیم، در دین پیشرفت خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه عامل عقب‌ماندگی و مشکلات مسلمانان در عدم وحدت است، افزود: اسلام بر روی دوپایه استوار است؛ یکی توحید و دیگری وحدت است، آیات فراوانی از قرآن کریم به مسئله وحدت اشاره دارد.

رئیس شورای علمای افغانستان در ادامه بابیان اینکه کشور افغانستان بیش از ۴ دهه با انتحار و انفجار مساجد، اماکن مذهبی علمی و مهاجرت و به‌زحمت افتادن مردم این کشور مواجه است، افزود: با تحولات فعلی افغانستان و دولتی که تشکیل‌شده است، باید همه اقوام افغانستانی در کنار هم جمع شوند و برای خلاصی از کشتار و قتل و گرسنگی به یک نقطه واحد برسند.

گفتنی است، وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان از سوی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha