پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله صالحی و آیت الله فیاض

حوزه/ حضرت آیت‌الله فیاض از تلاش‌ها و عملکرد مجموعه شورای علمای شیعه در این مقطع حساس قدردانی و حمایت کردند و آیت‌الله صالحی نیز ضمن تشکر از توجهات بیت معظم له نسبت به زوار افغانستان، خواستار توجه بیشتر ایشان در امر سهولت زوار افغانستانی در مراسم اربعین حسینی گردید.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با آیت‌الله العظمی فیاض در نجف اشرف دیدار کرد. در این دیدار آیت‌الله صالحی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، رسمیت مذهب شیعه را خط قرمز مطالبات شیعیان این کشور عنوان کرد و به بیان مشکلات فعلی مردم و شیعیان افغانستان پرداخت.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کمک‌های بسیار دفتر معظم‌له برای مردم افغانستان، فقر را از مشکلات جدی مردم افغانستان بخصوص شیعیان عنوان کرد و گفت: هر چه زودتر باید این بحران انسانی را چاره کرد.

آیت‌الله صالحی افزود: در تغییرات سیاسی جدید و روی کارآمدن حکومت فعلی در افغانستان، مطالبات جامعه تشیع از طریق شورای علمای شیعه و با همکاری احزاب و نهادهای دیگر شیعی در حال پیگیری است و بر حقوق اساسی شیعیان به صورت جدی پافشاری شده و رسمیت مذهب شیعه به عنوان خط قرمز مطالبات جامعه تشیع عنوان گردیده است.

حضرت آیت‌الله اسحاق فیاض نیز با اشاره به مشکلات جامعه تشیع از گذشته تا به امروز، مهمترین معضل شیعیان افغانستان را «عدم اتفاق» و وجود اختلافات بیهوده عنوان کردند و بر این نکته تأکید کردند که چاره‌ای جز اتحاد وجود ندارد و در این برهه حساس حفظ جان مسلمانان و پرهیز از خشونت و جنگ برای افغانستان ضروری است.

در ادامه حضرت آیت‌الله فیاض از تلاش‌ها و عملکرد مجموعه شورای علمای شیعه در این مقطع حساس قدردانی و حمایت کردند و در پایان آیت‌الله صالحی ضمن تشکر از توجهات بیت معظم له نسبت به زوار افغانستان، خواستار توجه بیشتر ایشان در امر سهولت زوار افغانستانی در مراسم اربعین حسینی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha