یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه /حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: بزرگترین درس انقلاب اسلامی اجرای آموزه‌های جهانی قرآن، پایان دادن به تفرقه و تشتت و ایجاد فضای وحدت است، پس باید در صفوف خود متحد شویم و سعی کنیم عوامل افتراق واختلاف را از بین ببریم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت و بیان کرد: انقلاب اسلامی رأس و اساس وحدت مسلمانان است و آموزه‌های انقلاب اسلامی برای اتحاد کشورهای اسلامی بر مشترکات، قابل پیروری است.

وی افزود: امت اسلامی بر اهدافی که به خاطر آن انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، اتفاق نظر دارند و با استفاده از روش و الگو قرار دادن آن می‌توان در نقاط مختلف جهان چنین تلاشی کرد، زیرا اساس انقلاب، وحدت امت است. بزرگترین درس انقلاب اسلامی اجرای آموزه‌های جهانی قرآن، پایان دادن به تفرقه و تشتت و ایجاد فضای وحدت است، پس باید در صفوف خود متحد شویم و سعی کنیم عوامل افتراق واختلاف را از بین ببریم.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان تاکید کرد: رهبر کبیر حضرت امام خمینی در دوران انقلاب، در هر مرحله از مبانی طلایی اسلام و سیره و سنت درخشان پیامبر اکرم راهنمایی می‌گرفت، به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه توطئه‌ها، افراط و تفریط‌ها، محاصره‌ها، تحریم‌ها و دیگر شگردها، به عنوان انقلابی قدرتمند در کره زمین، مطرح است.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی نقش مهمی در ارتقای تمدن و فرهنگ اسلامی و آگاه ساختن امت اسلامی از نیات شوم قدرت‌های استعماری و امپریالیستی دارد و امروز این مبارزه وارد نقطه جدیدی شده است. دشمنان در مناطق مختلف دست به توطئه‌های جدیدی علیه جهان اسلام زده‌اند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی فقط یک انقلاب موقت و منفعت طلبانه نیست، بلکه انقلابی آگاهانه است. گذشت زمان ثابت کرده که این انقلاب سخنگوی جهان اسلام و بشریت است، بنای انقلاب اسلامی با جانفشانی شهدا استحکام یافته است، درسی که انقلاب اسلامی به مسلمانان داد این است که مسلمانان بر امور و نکات مشترکات اتحاد داشته باشند و از تفرقه‌ها چشم پوشی کنند.

وی در پایان گفت: پاکستان نیز به یک سیستم عادلانه نیاز دارد که در آن حقوق همه مردم محفوظ باشد، فضای صلح و نظم ایجاد شود، مردم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند، بنابراین، اگر بخواهیم در دنیا به عنوان یک ملت زنده و با عزت زندگی کنیم، باید راه‌ها و ابزارهای مسالمت آمیز را در پیش بگیریم تا به اهداف بالاتر برسیم، متحد شویم، و در مقابل موانع اتحاد و همبستگی استقامت کنیم. همین پیام انقلاب اسلامی ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha