یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ معاون آموزش مدرسه خاتم الانبیاء (س) سنندج گفت: کارکرد مراکزی همانند مساجد، حسینیه ها و کانون های فرهنگی به سمت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق داده شود.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: هرگونه سرمایه گذاری برای افزایش سرانه مطالعه در کشور به نوعی یک کار فرهنگی و تاثیرگذار است. از سوی دیگر باید فرهنگ مطالعه و انس با کتاب در بین خانواده ها به امری مهم مبدل شود به گونه ای که بخشی از وقت روزانه اعضای خانواده به مطالعه اختصاص یابد.

معاون آموزش مدرسه خاتم الانبیاء (س) سنندج با اشاره به اینکه فضای مجازی به نوعی سطح مطالعه کتاب در کشورها را کاهش داده است، گفت: توسعه و گسترش استفاده از فضای مجازی در دنیا و کشورمان باعث شده است که به نوعی کتاب و مطالعه آن به حاشیه برود که این زنگ خطری برای کشور و فرهنگ آن محسوب می شود زیرا اگر این رویه ادامه داشته باشد بسیاری از مولفان و ناشران از میدان خارج می شوند.

وی افزود: از سوی دیگر تحقیقات نشان می دهد که بین کاهش ناهنجاری ها و بزهکارها و میزان مطالعه یک رابطه تنگاتنگ برقرار است، هرچقدر سرانه مطالعه در جامعه ای بالا باشد به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری ها و هنجارشکنی ها خواهیم بود.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بحث کتاب و کتابخوانی، گفت: باید امروز کارکرد اماکنی همانند مساجد، حسینیه ها، کانون های فرهنگی و... به سمت تنوع برود به نوعی که هر کانون و یا مسجد برای خود یک کتابخانه جامع داشته باشد، البته این مهم نیازمند همکاری و حمایت مسئولان فرهنگی کشور است.

معاون آموزش مدرسه خاتم الانبیاء (س) سنندج عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به مطالعه دارند و در این باره می فرمایند: «مردم باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه‌ ایرانی به هدف و آرزویی که دارد نخواهد رسید.» همچنین معظم له در جایی دیگر می فرمایند: «در هر قشری که هستید در هر سن و سالی در حالی یاد گرفتن و تعلّم باشید، کتاب را بخرند برای خواندن، نه برای تزئین اتاق کتابخانه و نشان دادن به این و آن».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha