دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست رسانه ای مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس از اضافه شدن چهار رشته تخصصی به حوزه استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه فارس اظهار کرد: بحمدلله امسال چهار رشته تخصصی در استان فارس مجوز گرفته که در ارتقای سطح علمی حوزه علمیه استان بسیار موثر است.

وی عنوان کرد: در سطح سه رشته تخصصی مهدویت موفق به اخذ مجوز شد که اجرای آن با بنیاد مهدویت شیراز است، رشته دوم سطح دو فلسفه اسلامی، رشته سوم سطح سه مدرسی علوم عقلی و رشته چهارم نیز مدرسی ادبیات عرب می باشد.

به گفته عضو شورای حوزه علمیه فارس، برگزاری نخستین دوره ملی تربیت مربی بین الملل که مورد تقدیر مسئولین مربوطه نیز قرار گرفت یکی از فعالیت های اخیر حوزه علمیه فارس بود.

مدیر حوزه علمیه فارس همچنین در خصوص برگزاری همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» به میزبانی شیراز خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین دوره از همایش حوزه انقلابی با بزرگداشت آیت الله ایمانی در سال 98 همراه بود، دومین همایش نیز اول آبان 99 به صورت منطقه ای و با حضور 5 استان مجاور برگزار شد. امسال نیز بنا شده این همایش به صورت ملی و کشوری برگزار شود؛ پیشنهادات بزرگان می تواند چه در ارسال مقالات متناسب با موضوعات و چه در سایر موارد کمک کند.

وی در خصوص بحث معیشت طلاب نیز افزود: اهدا بسته های معیشتی کاری مقطعی است که مشکل چندانی را از طلاب مرتفع نمی کند، اما اگر یک کار پایدار در حوزه مسکن صورت گیرد کمک موثری به طلاب نیازمند شده است، از این رو باید طرح مسکن امانی را برای طلاب در حال تحصیل و دانشجویان برنامه ریزی کرد تا به صورت امانی این منازل برای مدتی معین در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha