چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
معاون پژوهش

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان از برگزاری دوره دانش افزایی پژوهشی و توجیهی معاونان پژوهش مدارس علمیه استان، در قم خبر داد.

حجت الاسلام عباس خیراندیش، معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری دوره یک هفته ای دانش افزایی پژوهشی و توجیهی معاونین پژوهش مدارس علمیه استان، در قم خبر داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که این دوره به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی برگزار شد، افزود: در این دوره مهم ترین مهارت های لازم برای پژوهش در سطح حوزه برای معاونین پژوهش تبیین شده است.


وی، نشست با معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور و مدیران ستادی معاونت پژوهش، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مرکز آموزشی تخصصی حوزه، حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و شرکت در کارگاه آشنایی با نرم افزار های نور، و ... از دیگر برنامه های دوره دانش افزایی معاونان پژوهش مدارس علمیه هرمزگان بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر این که تقویت پژوهش درحوزه های علمیه نیازمند تقویت سطح دانش معاونان پژوهش مدارس و اساتید است، افزود: حوزه برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در امر تحقیق و پژوهش نیازمند اهمیت بیشتر به امر پژوهش و تحقیق است.

حجت الاسلام خیراندیش با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رویکرد جدیدی در بخش پژوهش حوزه هستیم، اظهار کرد: ادامه مسیر فعلی می تواند به رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه کمک کند.

وی با اشاره به این که پژوهش و تحقیق از دیرباز در حوزه های علمیه رونق جدی داشته است، خاطرنشان کرد: بی توجهی به این مسأله مهم موجب عقب ماندن حوزه از رشد علمی و پژوهشی در مقایسه با سایر مراکز علمی خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که تربیت و پرورش طلاب نخبه و با استعداد نیازمند تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه است، تصریح کرد: در این مسیر اساتید حوزه نقش بسیار محوری ایفا خواهند کرد.

حجت الاسلام خیراندیش با اشاره به این که برنامه های آموزشی باید به سمت پژوهش محوری حرکت کند، تصریح کرد: یک طلبه برای رسیدن به مدارج علمی بالا به طور حتم نیازمند توجه به مهارت های پژوهشی است.

حجت الاسلام خیراندیش یادآور شد: معاونان پژوهش و اساتید مدارس باید ابتدا خود با مهارت های روز پژوهش آشنا شوند تا بتوانند طلاب را به حرکت در این مسیر هدایت و راهنمایی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha