شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نقش دعا و توسل

حوزه/ کوهکن گفت: انسان با توسل در مسیر اهل بیت قرار می گیرد و برخی از مباحث عبادی در اسلام بُعد سیاسی و اجتماعی نیز دارد که نمونه آن را توسل به امام حسین (ع) و شهدای کربلا و تبرک جستن به تربت حضرت می توان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، رقیه کوهکن، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، با بیان این که انسان برای دست‌یابی به کمالات معنوی، به قدرتی ماوراء قدرت خودش نیاز دارد، اظهار داشت: قرآن کریم یکی از راه های تقرب به خداوند متعال را توسل به حضرات معصومین و کمک گرفتن از آن ها عنوان می کند و براساس روایات موجود انبیاء هم به مقام والای اهل بیت توسل می کردند.

وی با بیان این که آن چه که در اسلام به عنوان مقدسات معرفی شده اند، انسان را در رسیدن به خداوند کمک می کنند، گفت: انسان با توسل در مسیر اهل بیت قرار می گیرد و برخی از مباحث عبادی در اسلام بُعد سیاسی و اجتماعی نیز دارد که نمونه آن را توسل به امام حسین (ع) و شهدای کربلا و تبرک جستن به تربت حضرت می توان بیان کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس، توسل به امام حسین (ع) و شهدای کربلا را یکی از شیوه های مبارزه با طاغوت عنوان کرد و افزود: اینکه به صورت خودجوش بعد از شهادت ۱۴۰۰ ساله‌ امام حسین علیه السلام راهپیمایی بیست میلیونی راه می افتد اینها اثر توسل و محبت و مودت اهل بیت علیهم السلام هست که زنده مانده است و همین مسئله یکی از راه های مبارزه با استکبار است.

وی اضافه کرد: همانگونه که اصل دعا وسیله ای برای درخواست از خداوند است، توسل به اولیای الهی در هنگام دعا نیز از اسباب فیض و وسایل نزدیک شدن به پروردگار متعال و اجابت دعا است. راه رسیدن به خواسته های معنوی علاوه بر پشت کار و زحمت آدمی و توکل به خدا، نیاز به توسل به اهل بیت دارد و در زندگی انسان بسیار موثر است.

کوهکن با بیان این که علمای بزرگ اسلام در گفتار و رفتار خود به مسئله توسل به اهل بیت تاکید کرده اند، گفت: راه های توسل به اهل بیت بسیار زیاد است که به عنوان نمونه می توان به خواندن زیارت عاشورا، جامعه صغیره، زیارت قبور ائمه علیهم السلام و فرندان مطهر آن ها، روضه و گریه بر مصائب اهل بیت، شرکت در مجالس ایشان و... اشاره کرد و بر اساس تجربه ثابت شده است که کسانی که در طلبگی مقید به شرکت در مجالس اهل بیت(ع) و روضه بودند، نسبت به دیگران موفقیت بیشتری داشتند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha