دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 991099
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کتاب

نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با موضوع کتابخانه های عمومی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، امیرهلاکویی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در نشستی با اعضای شورای شهر کاشان، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران استان، گفت: کتابخانه ها را باید از دیدگاه های مختلف بررسی نمود، یکی از اصلی ترین وظیفه کتابخانه ها، وجود فضاهای هستند که خارج از قومیت، نژاد و مذهب، به همه آحاد مردم خدمت رسانی کرده و هدفشان افزایش آگاهی های عمومی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اظهار کرد: در کتابخانه های عمومی استان و شهرستان ها سعی بر آن شده که سه حوزه عملکردی را به عنوان حوزه اصلی جهت برنامه ریزی در نظر بگیرند. حوزه ایجاد انگیزه، ایجاد دسترسی و ایجاد مهارت.
هلاکویی در ادامه افزود: متاسفانه کاشان با رشد جمعیت و گسترش شهر، در برخی نقاط پرجمعیت شهری فاقد کتابخانه است که جا دارد هم افزایی شهری و ورود خیرین به این حوزه صورت گیرد .
زینب سادات واسعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان هم ارائه آمار بالای امانت تا قبل از شیوع کرونا که ناشی از رایزنی، تلاش و تعامل گسترده کتابخانه ها با مدارس، حضور در مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی است، افزود: ورود خیرین به حوزه کتاب و کتابخوانی یکی از ضروری ترین نیازهای کاشان است.
در پایان با موافقت اعضاd شورای شهر مقرر شد کمک به تکمیل ساختمان کتابخانه لَتحُر در سال جاری صورت گرفته و این کتابخانه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha