دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ سردار کارگر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه است و نباید تفکر جناحی و سازمانی داشته باشیم، گفت: مهم‌ترین مسأله در بین نیروهای مسلح داشتن روحیه بسیجی است که در این صورت می‌توان موفق شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان همیشه درخشیده است و دفاع مقدس نیز برگی از این درخشش است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای آذربایجان‌شرقی، گفت: در نقطه‌ای که شهید شفیع‌زاده شهید شدند، بنده نیز آنجا بودم و او به حق یک مخلص و خادم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هویت امروز جمهوری اسلامی از دفاع مقدس است، افزود: طبق تاکیدات اکید رهبر معظم انقلاب عزت و امنیت جمهوری اسلامی مدیون هشت سال زرین دفاع مقدس است.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با حضور دولت جدید نیروهای جهادی و انقلابی بتوانند برخی مشکلات کشور را حل کنند زیرا مردم ایران مردم بزرگی هستند و با وجود همه تهدیدها ایستادگی و مقاومت کردند.

سردار کارگر ادامه داد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتخار نوکری دفاع مقدس را داریم زیرا دفاع مقدس تنها متعلق به نیروهای مسلح نیست بلکه متعلق به همه مردم است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اضافه کرد: شاید ۲۰ درصد با نیروهای مسلح ارتباط داشته باشیم و ۸۰ درصد با خود مردم ارتباط داریم.

وی متذکر شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید پاتوقی برای پیشکسوتان باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان کرد: سردار عباسقلی‌زاده مخلصانه کار کرد و قبل از او نیز سردار جعفری هم برای ساخت موزه دفاع مقدس تبریز تلاش مخلصانه داشت و از زحمات هر ۲ عزیز تشکر می‌کنم و مهم‌تر از همه از استاندار آذربایجان‌شرقی و حمایت‌های او در مسئولیت سابقش قدردانی می‌کنم که همیشه در کنار بنیاد بود.

وی، خطاب به سردار جعفری مدیرکل اسبق گفت: زمانی سردار جعفری در سودای نمایندگی بود و الان دیدند که خبری آنجا نیست، پس خواهشمندیم تا لباس نظامی خود را بر تن کرده و در این مجموعه خدمت کنند، زیرا ما به تجربیات پیشکسوتان نیاز داریم.

سردار کارگر در خصوص مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اذعان داشت: سردار عباسی، قبلا در سپاه بودند و سپس در آزمون ارتش قبول شد و ارادتمندان صیاد شیرازی نیز است و حتی صیاد شیرازی بارها گفته بود که من جوانی خود را در عباسی می‌بینم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه است و نباید تفکر جناحی و سازمانی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در بین نیروهای مسلح داشتن روحیه بسیجی است که در این صورت می‌توان موفق شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بسیار فعال است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی را تکمیل کنیم؛ ۲ فاز این موزه افتتاح شده و ضرورت دارد به بهره‌برداری کامل برسد.

سردار کارگر ادامه داد: امید است تا این موزه برای آذربایجان ماندگار بماند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده و اهداف والا و با ارزشی را دنبال می‌کند.

عابدین خُرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی هم در ادامه این مراسم گفت: سردار کارگر یک‌ شخصیت شناخته شده در بین فرماندهان است و اگر او در این مسئولیت نبود احتمالا بخشی از معرفی شهدا و برکات دفاع مقدس مطرح نشده بود.

وی با بیان اینکه بنده قبل از اینکه در مسئولیت اخیر باشم خود را موظف می‌دانستم تا همه‌کمک‌ها برای اعتلای دفاع مقدس انجام بدهم، گفت: این یک تکلیف و وظیفه بر من بود و الان و با مسوولیت جدید این وظایف مضاعف شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همه تلاش خود در حوزه فرهنگی، حماسی، در تدوین کتب، ثبت خاطرات و غیره برای انتقال به نسل آینده انجام خواهم داد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ و آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس محصول تفکر رهبری است، گفت: اگر این بنیاد نبود، بخش عمده‌ای که شاهد تصاویر مختلف شهدا و محتوای گران‌سنگی که با رجوع به آن می‌توان خود را پیدا کرد، نبود.

خُرّم متذکر شد: بنیاد امروز نقش فعال خود را در ایران و خارج از کشور دارد به‌طوریکه شب‌های خاطره در محضر رهبری و سرمایه و گنجی که رهبری از آن نام برد، بیانگر موفقیت این بنیاد است.

وی با بیان اینکه هر کاری هم برای دفاع مقدس انجام دهیم، عین استخراج قطره‌ای دریا و اقیانوس است که در اختیار جامعه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: شهدای ما هم عالم و عامل و هم عارف بودند در بعد از شهادت حیات طیبه را به ما معرفی کردند و به حق جانبازان و ایثارگران و رزمندگان حجت را بر ما تمام کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: خانواده شهدا از کم برخوردارترین، راضی‌ترین و قانع‌ترین مردم هستند و این عظمت فرهنگ جهاد شهادت را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: امروز همه اصحاب، علما، مراکز دانشگاهی و مسئولان باید با همت بالا ورقی از دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم تا یک ذخیره ماندگار شود که اگر این کار را نکنیم خودمان ضرر کرده‌ایم.

خُرّم اضافه کرد: کسی که برای آثار شهدا کاری می‌کند در واقع برای خود و مردم و آینده خدمت کرده است.

وی یادآور شد: استان حد و ظرفیت بالایی دارد که ادا نشده است زیرا ۱۰ هزار شهید در این استان وجود دارد و شهدا و فرماندهان بزرگی از این خطه جان داده‌اند و اگر به شهدای جوان مدافع حرم نگاه کنیم، خواهیم دید که شهید سلیمانی ارتباط دفاع مقدس را با دوران دفاع از حرم اهل بیت (ع) پیوند زده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اینجا اقداماتی انجام گرفت ولی ناکافی بود، گفت: امید است از این به بعد هر چه در توان داریم به عنوان یک‌ تکلیف در حوزه‌های مختلف در کنار بنیاد به کار گرفته شود.

وی با ابراز امیدواری از شورا و شهردار انقلابی ابراز کرد: شورای شهر یک شورای انقلابی است که نویدبخش این است که همه در کنار هم برای کمک به اقدامات و مسئولیت‌ها انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha