دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ب

امام جمعه کاشان با بیان این که مسجد علاوه بر اقامه نماز جماعت باید محل رفع مشکلات مردم باشد، گفت: امام جماعت مسجد قبل از اقامه نماز، فرصتی را برای رفع مشکلات نمازگزاران در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در نشست شورای اقامه نماز شهرستان کاشان، اظهار کرد: سنگر ابلاغ دین از نماز جماعت شکل می گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی اقامه نمازجماعت، ادامه داد: هیئت امنا، امامان جماعت و پایگاه های مقاومت بسیج همانطور که در دوران کرونا خوش درخشیدند در حال حاضر هم مردم را به اقامه نماز جماعت بیش از پیش ترغیب و تشویق کنند.

امام جمعه کاشان افزود: همسایه مسجدی که سه نوبت برای اقامه نماز جماعت به مسجد نرود، حکم منافق دارد، ضمن اینکه اگر وارد مسجد شود و به امام جماعت هم اقتدا نکند حکم توهین به مومن را دارد.

وی، در ادامه با تاکید بر ترویج اقامه نماز جماعت در ادارات و سازمانهای دولتی، یادآور شد: نهادها و سازمان دولتی به معنی واقعی کلمه باید برای اقامه نماز جماعت برنامه ریزی کنند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: نماز جماعت در دانشگاهها، مدارس و کارخانجات براساس تعهد دینی باید اقامه شود.

مساجد را با گلاب ناب شست‌وشو دهیم

وی با انتقاد از عدم شست‌وشوی مساجد کاشان در ایام ماه مبارک رمضان با گلاب ناب، عنوان کرد: ما که ادعا داریم خانه خدا را با گلاب ناب قمصر شست‌وشو می کنیم، چرا مساجد این شهرستان که هرکدام شعبه ای از خانه کعبه می باشند را با گلاب ناب شست‌وشو نمی کنیم؟

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه شهرستان کاشان باید پایلوت کشوری در اقامه نمازجماعت مطرح شود، گفت: شهرستانی که ادعای پایین ترین نرخ بیکاری را در کشوردارد، قطعا توان پایلوت کشوری در اقامه نماز جماعت را هم دارد .

وی در پایان با بیان اینکه مسجد علاوه بر اقامه نماز جماعت باید محل رفع مشکلات مردم باشد، افزود: امام جماعت مسجد قبل از اقامه نماز فرصتی را برای رفع مشکلات نمازگزاران در نظر بگیرد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha