دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله شبستری

حوزه/ ائمه جمعه و مسئولین نهادهای حوزوی آذربایجان غربی، ارتحال آیت الله شیخ محسن مجتهد شبستری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ائمه جمعه، مسئولین و نهادهای حوزوی آذربایجان غربی با صدور پیام های جداگانه ای، ارتحال آیت الله شیخ محسن مجتهد شبستری را تسلیت گفتند.

پیام حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

خبر رحلت عالم جلیل القدر، روحانی مبارز و انقلابی، حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده مردم شریف استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری موجب تاسف و تالم گردید.
آن مرحوم فقیهی پارسا و متفکری برجسته بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار کم نظیر و در حضور انقلابی در همه‌ی میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان می شد، حقاً و انصافاً ستودنی است.

این ضایعه را محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام ،اعضای مجلس خبرگان، حوزه های علمیه، بیت شریفشان بویژه محضر فرزند گرانقدرشان حضرت فرزند گرانقدر ایشان حضرت آیت الله شیخ جواد مجتهدی نماینده محترم مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه خواستارم.

تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
إذا ماتَ العالِمُ ثُلِمَ فِی الإسلامِ ثُلمَةٌ لایَسُدُّها شَیءٌ إلی یَومِ القِیامَةِ

درگذشت عالم مجاهد و ربانی حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و امام جمعه سابق تبریز مورد تاسف و تاثر فراوان گردید.

خدمات و آثار علمی این استاد و عالم ربانی در طول عمر بابرکت ایشان، برای انقلاب ،حوزه های علمیه و روحانیت ماندگار است.

ضمن عرض تسلیت درگذشت این عالم مجاهد و ربانی به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و مردم خطه سرافراز آذربایجان بویژه خانواده مکرم ایشان علی الخصوص فرزند بزرگوارشان آیت الله حاج شیخ جواد مجتهد شبستری عضو محترم مجلس خبرگان رهبری ، از درگاه حضرت احدیت برای آن عالم جلیل القدر رحمت واسعه الهی مسالت می نمایم.

پیام حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، امام جمعه سلماس:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إلَیهِ راجِعونِ
با نهایت تألم و تأثر خبر درگذشت حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری را دریافت کردم.
خدمات ارزنده این روحانی مجاهد در مسئولیت‌های مهمی چون عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین حراست از سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه، حیاتی پر خیر و برکت از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است.

در این رهگذر، اندیشه انقلابی و جهادی آن عالم وارسته نیز منشأ خدمات و برکات بسیاری در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی را به همراه داشت که ان شاءالله در کارنامه حسنات ایشان ثبت خواهد شد.


اینجانب درگذشت این عالم وارسته را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و جامعه روحانیت و نیز خانواده و عموم دوستان و آشنایان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه الهی علو درجات را برای آن مرحوم مسئلت دارم.

تسلیت حجت الاسلام محمود ابراهیمی، امام جمعه نقده:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیت‌الله شبستری را که فقیهی عالیقدر، بصیر،انقلابی، ولائی و خدمتگزار صدیق در عرصه های مختلف از جمله نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز دِین خود را به نظام ادا کرده است، را به آقا امام زمان علیه السلام و جانشین بحقش مقام معظم رهبری و مراجع عظام و علمای معظم مخصوصا علمای محترم آذری زبان و مردم قهرمان و ولایتمدار تبریز علی الخصوص به بیت شریف عزیز سفر کرده و فرزند عزیزش نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری استان آذربایجان غربی آقای شیخ جواد مجتهد شبستری تسلیت عرض کرده و برایش از درگاه خداوند متعال علو درجه را خواهانم.

تسلیت حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
کل نفس ذائقه الموت
خبر ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری، موجب تاثّر و تالّم جامعه حوزویان و مردم ولایتمدار ایران اسلامی شد.
ایشان از جمله روحانیون عدیم النظیر در عرصه خدمات دینی و اجتماعی بود که عمر شریف خویش را در مسیر توحید و ولایت و انقلاب و درد مردم به ساحل نجات رساند.
آیت الله شبستری در مسیر دفاع از ولایت و دشمن ستیزی و تبیین مبانی انقلاب و ولایت، نه برای خویشتن "شانی" قائل بود و نه از سرزنش فتنه گران باکی داشت.
خروش مقدس تبریز به امامت ایشان علیه فتنه گران، در یادها از ایشان، نامی بزرگ نگهداشت.
این اتفاق و ارتحال تلخ را خدمت خلف صالح ایشان و نماینده ی خبرگان رهبری در استان آذربایجان غربی و استاد عالیقدر حوزه علمیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای شبستری و باقی بازماندگان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال، علو درجات ایشان و اجر جزیل برای بازماندگان را خواهانم.


تسلیت مدرسه علمیه قرآنی امام علی (ع) سلماس:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
إنا للّه و إنا إلیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و مدافع حریم ولایت فقیه و شاگرد مکتب خمینی کبیر(ره), حضرت آیت الله مجتهد شبستری موجب تألم و تأسف ارادتمندتان و رهروان راه ولایت شد.

آن عالم مجاهد عمر پر برکت خود را در راه نشر معارف اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه و خدمت به مردم سپری نمود.
اقدام انقلابی و غیرتمندانه آن مرحوم در هشتم دیماه ۸۸ در تبریز که در دفاع از حریم ولایت و آرمان های انقلاب برگزار شده بود و منجر به برپایی حماسه عظیم ۹ دی گردید، همچنان در خاطره ها ماندگار است.

این ضایعه مؤلمه را محضر مقام معظم رهبری مُدّ ظلّه العالی، مردم شریف و ولایتمدار آذربایجان شرقی و بیت مکرم ایشان و شاگردان آن و علی الخصوص به فرزند بزرگوار ایشان که نماینده خبرگان رهبری در استان آذربایجان غربی هستند، تسلیت عرض می‌کنیم .

حجت الاسلام حجت قاسمخانی، امام جمعه خوی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء


ارتحال عالم وارسته و مجاهد و سرباز وفادار و شاگرد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و یار و یاور مقام معظم رهبری مدظله العالی، آیت الله مجتهد شبستری موجب تألم و تأسف شد.

آن عالم مجاهد عمر پر برکت خود را در راه نشر معارف اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه و خدمت به مردم سپری نمود.

آن مرحوم نقش موثر و ارزنده‌ای در مسئولیت های مهمی از جمله نمایندگی ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ونماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام را در صفحه زرین و درخشان زندگی خود ایفا کردند.

این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری دام ظله العالی، مردم شریف و ولایتمدار آذربایجان شرقی و بیت مکرم و معزز و بازماندگان و شاگردان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم .

تسلیت حجت الاسلام محمد خانبابایی، امام جمعه نوشین شهر:

بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر ارتحال عالم جلیل القدر و عضو برجسته و شاخص جامعه روحانیت مبارز تهران حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری را محضر رهبر معظم انقلاب،روحانیت مبارز،شاگردان و ارادتمندان آن عزیز سفر کرده بویژه مردم غیور و فهیم استانهای اذربایجان شرقی و غربی و بالاخص به فرزند برومند

ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا جواد مجتهد شبستری،نماینده محترم خبرگان رهبری در استان آذربایجان غربی ، و بیت معظم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال برای آن عالم وارسته مسئلت می نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha