شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ نخبگان سرمایه‌های کشور هستند و باید در کشور بمانند و خدمت کنند و روزی فراخواهد رسید که همچون دوران گذشته، دانشمندان و فرهیختگان به ایران آیند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است که از بدو تاسیس تا کنون خدمات شایانی به کشور و انقلاب کرده است.

وی افزود: این نهاد مردمی با اتکاء به خداوند متعال، جبهه کفر و استکبار را نابود خواهد کرد و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام راحل تاسیس شد. اگر بخواهیم یک شاهد قرآنی برای بسیج بیاوریم می توانیم به بحث یاری و نصرت پیامبر اکرم(ص) توسط مؤمنان اشاره کنیم. پس از انقلاب نیز مردم مومن به یاری امام امت و انقلاب و کشور و اسلام شتافتند.

وی گفت: در دوران ما نیز مؤمنان انقلابی، ولایتمدار و همیشه در میدان، رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی را یاری و حمایت می‌کنند. بسیج نماد تبدیل تهدیدها به فرصت ها است.

وی با اشاره به ماجرای دزدی اخیر دریایی آمریکا در خلیج فارس نیز اظهارکرد: در جریان اخیر نفت دزدی آمریکایی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان، این تبدیل تهدید به فرصت را به خوبی دیدیم و دشمنان در برابر ملت بزرگ ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به کسانی که نخبگان را به مهاجرت از کشور ترغیب می کنند هشدار دادند زیرا نخبگان سرمایه‌های کشور هستند و باید در کشور بمانند و خدمت کنند و روزی فراخواهد رسید که همچون دوران گذشته، دانشمندان و فرهیختگان به ایران آیند و زبان فارسی یاد می‌گیرند.

خطیب جمعه قم یادآورشد: شب گذشته نیز یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم برگزار شد. برگزاری یادواره‌های شهدا باید به احیا و حفظ و حراست جامعه در مسیر شهدا منجر شود و ما باید همچون شهدا نسبت به اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید از درون خانه‌ها فرزندان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند، اظهار داشت: عموم مردم باید نسبت به این فریضه الهی قیام کنند و نباید همه بار بر دوش نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی باشد و قرارگاه ۱۹ دی نیز با محوریت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) این مسأله را دنبال می‌کند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول نماز جمعه نیز طبق روال سابق به بحث تفسیری خود پرداخت.

وی در این خطبه با تفسیر آیه ۳۵ سوره مبارکه توبه، تجسم اعمال در روز قیامت را مورد توجه قرار داد و گفت: اعمال خوب و بد انسان پس از مرگ از میان نمی روند، بلکه در روز قیامت به صورت پاداش یا عذاب بر او وارد می شوند و انسان نتیجه اعمال خود را با همه وجود درک می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha