شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سلماس

حوزه/ خسروپور گفت: تاریخِ هیچ تمدنی خالی از کتابت نبوده است و همه فرهنگ ها با علم آغاز می شوند و با آن رشد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، معصومه خسروپور، امروز در نشست «چگونگی جستجوی کتاب در سامانه کتابداری و معرفی نرم‌افزارهای حوزه» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها سلماس برگزار شد، با بیان این که هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی است تا اهمیت آن بیش از پیش به مردم شناسانده شود، اظهار داشت: اولین آیه ای که بر پیامبر عظیم الشان اسلام نازل شد و منشاء بزرگترین تحولات بشری در تاریخ گردید، مسئله نوشتن و علم بود و دین اسلام با امر به خواندن آغاز می‌شود و این دستور صریح پروردگار است که بر حضرت رسول(ص) نازل و بر جهانیان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: مهمترین تفسیرها و برداشت از اولین آیه سوره علق، این است که اسلام در ابتدا و در اولین آیه که بر پیامبرش وحی شده بر خواندن تاکید می‌کند. و تاریخِ هیچ تمدنی خالی از کتابت نبوده است و همه فرهنگ ها با علم آغاز می شوند و با آن رشد می کنند.

مسئول کتابخانه مدرسه علمیه خواهران سلماس گفت: آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است، چرا که پیامبر عظیم الشان اسلام رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه آخرین فرستاده اش را کتاب قرار داده است.

وی با بیان این که برای ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی عوامل متعددی نقش دارند که نخستین آنها خانواده است، اضافه کرد: نقطه آغازین ایجاد علاقه به کتابخوانی از خانواده آغاز می شود، زیرا طبق دیدگاه روان شناسان شخصیت و هویت کودک در قدم اول در خانواده شکل می‌گیرد و به طور طبیعی والدین علاقه مند به مطالعه فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت و مقام معظم رهبری برای رساندن جامعه به نقطه مطلوب، به مسئله کتابخوانی تاکید فراوان دارند.

همچنین در این نشست، مراحل ورود به سایت کوثرنت و نوع مطالعه کتاب در آن به طلاب آموزش داده شد و نرم افزارهای جامع التفسیر و جامع الاحادیث نیز به طلاب خواهر معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha