جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برنامه تلویزیونی

حوزه/ جمال طاهری روزنامه‌نگار در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از الگوبرداری چهره‌های سرشناس از بسیج گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمال طاهری که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مهمان «سلام تهران» بود، با اشاره به تصورات بیشتر مردم از برخی واژه‌ها گفت: برای دهه شصتی‌ها که با بسیج در دهه ۷۰ آشنا شدند و در این دهه مأموریت‌های بسیج بیشتر شبیه به گشت شبانه و آموزش دفاعی بود، گمان می‌کنیم کار بسیج فقط دفاع و رزم نظامی است در صورتی که این‌طور نیست و بسیج یک شجره طیبه است.

وی بسیج را راه نجات جهانی از گرفتاری‌ها عنوان کرد و افزود: بسیج لباس خاص پوشیدن و اسلحه به دست گرفتن نیست، بلکه بسیج یک تفکر است. برای بسیجی بودن حتماً هم نیاز نیست عضو سازمان بسیج باشید، آن جوانی که بدون عضویت در بسیج، به مردم کمک می‌کند هم جزو نیروهای بسیجی است.

عضو انجمن شهید ادواردو آنیلی با اشاره به علاقه خاص شهید آنیلی به شهید باکری، گفت: شهید باکری یک بسیجی بود که در دوران خدمتش در شهرداری، به صورت ناشناس به کمک سیل‌زده‌ها می‌رود و یک پیرزن که او را نمی‌شناخته به شهردار که در واقع خود او بوده است، بدگویی می‌کند، اما شهید باکری با صبوری رفتار کرد.

طاهری با اشاره به یامامورای ژاپنی که مادر شهید است، گفت: این مادر شهید خودش را وقف جانبازان شیمیایی کرده است و همواره جویای حال آنهاست.

این روزنامه‌نگار بسیجی به احمد حسین دیدات هم اشاره کرد و گفت: ایشان فردی است که افراد زیادی را در جهان مسلمانان کرده است. اما وقتی احمد دیدات به دیدار امام خمینی آمد و از نزدیک با رزمندگان بسیجی در جبهه‌ها مواجه شد، به شدت شیفته انقلاب اسلامی شد.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha