شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/دیدار نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: ضروری است که ظرفیت فکری و معرفتی حج و زیارت و روحانیون را با تعامل و هم افزایی، ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد به تبیین اهمیت تفاهم و همکاری بین حوزه و بعثه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: لازم و ضروری است که ظرفیت فکری و معرفتی حج و زیارت و روحانیون این مرکز را با تعامل و هم افزایی با حوزه، بالا برده شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در مدیریت حوزه و توجه ویژه در این برنامه ریزی های کلان به مباحث حج و زیارت خاطرنشان ساخت: یکی از محصولات و دستاوردهای چندساله اخیر حوزه علمیه، طراحی و اجرای درختواره رشته های حوزوی با ۱۶ رشته و ۴۰۰ گرایش است که با همکاری و مشارکت ۷۰۰ استاد به سرانجام رسیده و دو هفته قبل نیز ابلاغ شد و در این درختواره رشته های حوزه به مباحث مربوط به حج و زیارت و استفاده از این ظرفیت ها توجه کافی شده است.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: در راستای ایجاد خروجی های هدفمند برای حوزه در آموزش و پرورش حداقل ۴۰ برنامه به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده و این غیر از تفاهم نامه است و در عرصه بعثه مقام معظم رهبری و مباحث حج و زیارت نیز می توان کارگروهی تعریف شود و فرد خاصی از طرفین نیز مشخص شود و ضمن تعریف یک برنامه ۵ساله مفاد تفاهم نامه کاملا اجرایی شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: در درختواره آموزش های کاربردی مهارتی در حوزه دوره های تربیت مربی و آشنایی با مباحث حج و زیارت پیش بینی شده است.

امام جمعه قم با اشاره به آغاز کلان پروژه های مورد نیاز نظام تاکید کرد: حدود ۵۰۰ پروژه مورد نیاز نظام اسلامی احصا شد که از آن تعداد ۱۰۰ پروژه مشخص شد و الان روی آنها کارهای پژوهشی انجام می شود و در این عرصه هم برای مباحث مرتبط با حج و زیارت و عرصه های بین الملل هم می توان کارهای خوبی انجام داد.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از منفذهای توجه به بعد بین المللی حوزه که همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است همین حج و زیارت است که با توجه به آن و استفاده از همه ظرفیت های موجود در این عرصه مهم می توان به برکات و اثرگذاری های خوبی در عرصه بین الملل دست یافت.

خاطرنشان می شود: در پایان این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه نیز حضور داشت، تفاهم نامه همکاری فی مابین مرکز مدیریت حوزه های علمیه و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به امضای آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha