شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دومین نشست کمیته مشترک قضایی عراق و ایران در خصوص جنایت ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی

حوزه/ دومین نشست کمیته مشترک قضایی عراق و ایران در خصوص جنایت ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در فرودگاه بغداد برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دومین نشست کمیته مشترک قضایی عراق و ایران در خصوص جنایت ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در فرودگاه بغداد برگزار شد.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است: کمیته مشترک قضایی ایران و عراق، دومین نشست خود را برای تکمیل بررسی مدارک در خصوص جنایت فرودگاه و شواهد موجود در ارتباط با آن برگزار کرد.

در این نشست، کمیته مشترک قضایی ایران و عراق تصمیم گرفتند که تمامی اقدامات قضایی و قانونی لازم را برای تعقیب و مجازات عاملان و عناصری که در جنایت ترور این دو شهید دست داشتند، انجام دهند.

در بیانیه مشترک این نشست آمده است: بعد از دو روز گفت‌وگو، نتیجه این شد که تمامی اقدامات قانونی و قضایی ممکن برای تعقیب و مجازات مجریان و عناصری که در این جنایت دست داشتند، انجام گیرد و همکاری دوجانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی جاری میان دو کشور ادامه داشته باشد.

این بیانیه بر استفاده از تمامی امکانات و توانایی ها برای فراهم آوردن و تکمیل اطلاعات مورد نیاز مطابق توافقنامه همکاری قانونی و قضایی میان ایران و عراق تأکید کرد.

بر اساس این بیانیه، دور بعدی نشست کمیته مشترک، ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد و این بیانیه مشترک توسط طرف عراقی و ایرانی به امضا رسیده است.

شایان ذکر است که فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق روز گذشته از هیئت قضایی ایران که مأمور به پیگیری پرونده ترور شهید سردار قاسم سلیمانی است، استقبال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha